Ballett

Re: Ballett

Innleggav omaha » man 30.08.2010 14:27

Jeg foretrekker vel heller å dra dette samlet i en stor poengløs tråd fremfor at Linux1 etableres som en arena for jevnlige små drypp av banal politisk propaganda spredd ut over tråder hvor det er enda mindre relevant enn her.

Godt mulig at enkelte ser på utviklingsmodellene og distribusjonsmodellene innen FOSS/Linux som en "ideell arena" for å spre "det glade budskap". Selv har jeg ingen stor tro på at det tjener FOSS/Linux om/når konseptet blir misbrukt til slike politiske formål.

Jo fortere slike tråder dør jo bedre er det - men heller samlet enn spredd.
medlem i 205 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav marxleni » man 30.08.2010 16:23

Jeg synes du har et særdeles godt poeng her Kjetil Kilhavn, ingen tvil om det. Men midt i mellom så finnes det likevel et fornuft, men folk har bare ikke innsett de mulighetene ennå, de bare hører på USA`s NTB. Eller slik jeg oversetter NTB: Norsk tull uti det blå :-D

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav omaha » man 30.08.2010 17:41

Fåglarna vet hvor NTB ramlet inn fra - det er vel bare å vente på Tine Meierier, Norsk Svineavlslag, Norsk Ornitologisk Forening og koreografene ved Nasjonalballetten.
medlem i 205 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav Tertitten » man 30.08.2010 18:12

omaha skrev:@Tertitten: Det er mange slags kommunister eller "røde" om du vil. Jeg kan ikke se at du trykker på med tåpelig doktrine og ferdigtygt propaganda. Det er mye å lære for noen og enhver fra deler av marx - for den som tenker og som reflekterer litt .

Jeg har ingen motforestillinger mot å plukke godbiter fra hvilken som helst filosofi. Jeg kan ikke se at du forsøker å gjøre Linux til en arena for en fallert politisk styringsform forhatt også av de som levde under disse regimene.

Nei, personlig er jeg for den luksusen vi tross alt har i ett demokrati, det er å kunne tenke selv, mine politiske meninger og oppfatninger ønsker jeg ikke å prakke på noen som helst i ett forum som skal omhandle Linux.

Det er høres muligens banalt ut, men ett hvert menneske skal kunne få mene hva man vil, det er for meg "farlig" å skulle kontrollere folks oppfatninger og ideer, det å ikke "fire en tomme" som marxleni sier er også farlig og tyder på ett indoktrinert syn...

Jeg holdt meg fra å svare i denne tråden i det lengste, men nå ble tråden snudd om til en tråd om Nord korea, Cuba og litt av hvert og jeg syns det var greit å lufte min mening.

Om man ikke kan møte andres meninger med en viss respekt og diskutere/argumentere med en viss aksept fremfor å møte opp med indoktrinerte meninger har man allerede tapt for da er det ingen som vil ta deg seriøst uansett.

Avslutter med sitat fra Trond-Viggo: Du må tenke sjæl!

PS: marxleni, det finnes mange måter å bidra på, selv velger jeg å bidra der jeg kan og jobber hardt med det, jeg har også bidratt økonomisk selv om jeg aldri har fått noe annet igjen en mer arbeide.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav omaha » man 30.08.2010 18:22

Helt kurant.
medlem i 205 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav viking60 » tir 31.08.2010 1:42

Hva!??! Er vi ferdige allerede? Kom igjen da folkens dere kan da bedre enn dette?
Tine meierier er kommunister som med kommunistisk hjelp førsøker å kvele ethvert privat innitiativ - i særlig grad dersom det attpåtil kan være lønsommt.
Lønsomhet er svært dårlig for statlige overføringer. Jordbruksoppgjør må vite!
Når det gjelder Ornitologene så vet a fåglarna, men Balettdanserne er i alla fall homo!

Foørvrig mener jeg at software patenter er absurde.
@ak Jeg er helt enig. det hadde holdt med 5 år ikke 100.
Dersom det skulle dreie seg om en unik utvikling. Det tragiske i dette tilfellet er jo at patentene tildels ikke representerer noe nytt en gang.
Det står nok mye på at institiusjonene som håndterer dette, plutselig må forholde seg til et tempo som ingen statlige institusjoner noen gang har vært i stand til.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav omaha » tir 31.08.2010 10:57

Det fantes sikkert gode og rettledende programmer for ballettdansere og ornitologer i Stalag - Spiked milk? :-!

Uansett - valgte å legge lenke til Groklaw's omtale i ny tråd slik at de som vil le litt og riste på hodet kan gjøre det av Allen (en av flere MS patenttrollspinoffs), Nathan Myhrvold er en annen.

viewtopic.php?t=246765

http://techcrunch.com/2008/09/17/nathan ... f-dollars/
medlem i 205 måneder
 

Forrige

Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]