Ballett

Ballett

Innleggav omaha » lør 28.08.2010 0:49

Balletten ruller videre.

http://www.engadget.com/2010/08/27/micr ... cebook-ao/

Jeg tror jaggu jeg skal være forsiktig neste gang jeg oppsøker lege. Det skulle ikke forbause meg om jeg har noen gener eller hvite blodlegemer som er patentert.

Får finne frem dåpsattesten og se om jeg kan finne lisensbetingelsene og om det står noe om Redmond der....
medlem i 205 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav marxleni » lør 28.08.2010 2:11

Kapitalismens egoistiske herrer ruller videre, vel, en stund til. :-)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

@omaha Du kan alltids

Innleggav viking60 » lør 28.08.2010 4:37

@omaha
Du kan alltids signere en lisensavtale med Microsoft for blodlegmer og gener som de har patent på.
Deretter kan Microsoft annonsere at det er kun omaha som har rett til å leve da han har betalt.
Omtrent slik:
"Omaha is the only person on the planet that has a right to use genes, the service and support and also the patent covenant from Microsoft."
Selvfølgelig kommer ikke MS til å spesifisere hvilke gener de har patentert.

@Marxleni
Kapitalismen er det eneste system som holder produksjonskreftene fornøyde. Det er de kommunistiske regimer som bryter sammen en etter en pga. det misfornøyde folkets revolusjoner. Omtrent slik Marx beskrev det - dog med omvendt fortegn.
Kommunismen er et system som utbytter og utnytter folk som ikke er i stand til å "forstå sitt eget beste".
Kim ding dong og Fideli Castro sine paradis vil bryte sammen i din levetid. Og da er det tomt - sånn ca.:-)

Uansett; dette søksmålet er absurd og føyer seg pent inn i rekken av tullete tidkrevende patentsøksmål.
Disse Amerikanerene må kjede seg noe voldsomt.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav marxleni » lør 28.08.2010 8:56

"Kapitalismen er det eneste system som holder produksjonskreftene fornøyde"

Og det er derfor vi blir vitne til den økologiske undergang for oss alle, i vår tid.
Årsaken til menneskets undergang er egoismen og atter mer egoisme, dessverre. Ja, i Norway er folket hjernevasket til det ytterste, alt for å øke den kapitalistiske profitten. Resultatene av slikt fanteri kan vi i dag se rundt oss i form av ren økologisk katastrofe for oss alle. Min far sa alltid at Jorden slår tilbake på oss.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav omaha » lør 28.08.2010 9:15

Det fine med kapitalistiske land er folk får råd til å være kommunister.....
medlem i 205 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav DarkDog » lør 28.08.2010 10:31

HA HA HA . dagens replikk
medlem i 217 måneder
 

Uansett kor ueinig du er i

Innleggav QtanJ » lør 28.08.2010 12:43

Uansett kor ueinig du er i politikken til "Kim ding dong" så har han eit ordentlig namn. Den finst mange koreanarar som heiter Kim som er bra menneske. Både i Nord- og Sør-Korea. Det finst til og med ein idrettsutøvar som heiter Kim Jong-Il.

"Ding dong" ser eg i samband korleis grekarane brukte omgrepet barbar, og det står endå med negativ tyding.
medlem i 210 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav omaha » lør 28.08.2010 12:56

Hmm...

Jeg innbilte meg at Grekerne, Romerne og Spanjolene hadde krøll på tungen og ikke forsto språket til Berberne og at det var frykten for disse som gjorde "Barbar" til et begrep. Berberne behandlet sine europeiske slaver (inkludert norske sjømenn fanget fra europeiske skip) vesentlig bedre enn europeerne behandlet Berbere i slaveri hos dem.

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/no/wiki/Berbere
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/ ... spr%C3%A5k

KZfangene i de værste leirene i det 3. riket ble vel kalt "muselmenn" enda de stort sett var jøder, romani, eller hva som helst egentlig - som regel bortsett fra musulman - persisk for muslimer. :-)
medlem i 205 måneder
 

@Qtan Men Fideli er vel

Innleggav viking60 » lør 28.08.2010 14:12

@Qtan
Men Fideli er vel greit? Til mitt forsvar så har jeg jo stavet Kim riktig også. Jeg har en nevø som heter Kim og jada han er et bra menneske - han er ikke koreaner en gang.

Når det gjelder ding dong så blir det heretter vel umulig å beskrive kirkeklokkene på søndag, dersom det skulle bli negativt ladet.

Det er jo rellativt like navn så et sammlebegrep alla Ola Nordmann nok må aksepteres.

Men du kan anse din uendelige tolleranse og motvilje mot diskriminerg for behørig dokumentert.

Den jeg sikter til er den idoten av en leder i Nord Korea - han som sulter folket sitt for å lage våpen - som jeg ikke husker navnet på. Og som jeg ikke gidder å bruke noen kallorier på å respektere.

Du behøver ikke å lete etter diskriminering der det ikke finnes noen. Den idioten (dersom du finner det mindre stigmatiserende for koreanere enn Kim ding dong) kan ikke diskrimineres.
Alt han får er vel fortjent og er på ingen måte urettferdig.

Men jeg vil gi deg litt rett mht til barbar begrepet:
"en som ikke hørte til en anerkjent kultur"

Jepp det er nettopp det jeg sier - den kulturen annerkjenner jeg ikke.

@marxleni
Jeg ser miljøpoenget ditt, men kan ikke får fornuft i koblingen forøvrig. Fideli bom Castro :) sliter nok litt med co2 kvoten på DE bilene.
Sist endret av viking60 den lør 28.08.2010 14:27, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Koreansk kultur er ikkje det

Innleggav QtanJ » lør 28.08.2010 14:31

Koreansk kultur er ikkje det same som Nord-Koreansk politikk. Kulturen var forholdsvis lik før Korea vart delt. Språket var også det same(med lokale dialektar), men dei har gått gjennom ulike rettskrivingsreformar etter delinga.

Eg såg ikkje at du skreiv Fideli, men Fidel er eit fornamn, ikkje eit etternamn slik som det (Nord)-Koreanske Kim og det Sør-Koreanske(gim som vert uttalt Kim).

Kanskje "quisling" er betre døme, for det var sikkert mange hyggjelege og fornuftige som heitte quisling også.

Barbar(engelsk wikipedia). Berber People(engelsk wikipedia) Dersom me skal stole på desse trur eg heller berber er ein variant av barbar, enn omvendt.
medlem i 210 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav omaha » lør 28.08.2010 15:03

Jeg er ikke lingvist og ikke er jeg spesielt bevandret innen antropologi heller. Så hvordan barbar ble berber eller berber ble barbar har jeg ingen formening om. Poenget mitt var at en folkegruppe ble tillagt egenskaper, og at kombinasjonen folkegruppe og egenskaper er bakgrunnen for barbari som begrep.

Slike eksempler finnes det svært mange av. F.eks moldbo eller søring. :-)
medlem i 205 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav DarkDog » lør 28.08.2010 16:06

Marxleni skriver "Kapitalismens egoistiske herrer ruller videre, vel, en stund til."

Kan jeg bare minne deg om at Linux faktisk er der de er i dag pga. Kapitalismens herrer.
Har du noen gang sendt en donorkrone til en Linux utvikler? Linux er ikke gratis å lage! men den er gratis for deg. Hvorfor.???

Jo fordi det finnes mennesker/bedrifter der ute som ser at de kan "vinne" på å sponse div utviklermiljø med "noen" korner. Kast litt penger i riktig rettning å noen prioriterer utviklingen av det du har størst behov for. samt at du blir stående som en bedrift som støtter gratis programvare.

Linux ville vert her i dag. Men det ville aldri ha kommet så langt uten sponsor penger fra store bedrifter og rike enkeltindivider.
medlem i 217 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav omaha » lør 28.08.2010 16:24

Apropos miljø og Co2 osv:

Kommunismen regulerer dette ganske greit:

Er det tomt for mat så sulter folk ihjel - gjerne bedøvet av vodka der slikt er tilgjengelig i overflod. Selvsagt et utmerket bidrag til å bekjempe den viktigste årsaken til evt. miljø/klimaproblemer:

Folk parrer seg for mye, avler for mange unger - og dauer ikke fort nok = befolkningseksplosjon.

Hey - kommunistene hadde jo en fiks ferdig løsning på slikt - systematisert og gjennomført. Ikke for det - det hadde jo flere positive sider også ettersom Nansen og Quisling ble berømt pga dette:

http://www.holodomorct.org/history.html
http://www.artukraine.com/famineart/serbyn2.htm
medlem i 205 måneder
 

Re: Ballett

Innleggav Tertitten » lør 28.08.2010 17:06

Forresten når det gjelder o allmektige kommunistfar Castro så mener han forresten at Bin Ladin er en amerikansk spion: http://www.dagbladet.no/2010/08/28/nyhe ... /13155366/

Sier det noe om Castro ?

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Eg har sett utviklarar som

Innleggav QtanJ » lør 28.08.2010 17:57

Eg har sett utviklarar som heilt eller delivis er finansiert av donasjonar. Eg er derimot einig i at linux ikkje hadde vore det same utan komersielle utviklarar. Korleis det er best å jobba er ikkje alltid like enkelt å seia. Linux hadde ikkje vore det same utan frivillig arbeid heller.

Problemet med "Kim Ding Dong" meiner eg ikkje er på grunn av Kim Jong-Il, men at det er frekt overfor korensk språk og namnetradisjon. Politisk ser eg helst at Korea er Korea og er ope. Det er svært fint i Sør-Korea. Det er sikkert fint i Nord og, men det er for lukka til at ein kan besøka landet utan å støtte ein politkk eg, og dei fleste andre er ueinige i.
medlem i 210 måneder
 

Neste

Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]