Hårreisende reklame fra Microsoft.

Hårreisende reklame fra Microsoft.

Innleggav linuxgnu » søn 12.09.2010 15:48

Hårreisende reklame fra Microsoft.

Microsoft bedrev med løgnpropaganda-kampanje mot og om Linux føre lanseringen av win7
Og på en slik uærlig måte skulle Microsoft få fart på win7 salget sitt, ved å lære selgerne sine å lyve om Linux til nye potensielle og eksisterende kunder.

Les videre her:
http://fyksenblogg.com/?p=219
Sist endret av linuxgnu den søn 12.09.2010 15:56, endret 2 ganger.
medlem i 163 måneder
 

Re: Hårreisende reklame fra Microsoft.

Innleggav svar » søn 12.09.2010 15:56

Ikke noe bombe det vell?
Gilde mener at norsk kjøtt er i verdensklasse også, jaaadaaa :bitchin:

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Hårreisende reklame fra Microsoft.

Innleggav linuxgnu » søn 12.09.2010 16:03

Men allikevel da lell, tatt med hele boksa nede og hele stasen ute i all offentlighet :-D må vel være pinlig?
Sist endret av linuxgnu den søn 12.09.2010 16:04, endret 1 gang
medlem i 163 måneder
 


Re: Hårreisende reklame fra Microsoft.

Innleggav Tertitten » søn 12.09.2010 18:39

Jeg har sagt dette noen ganger tidligere,

etter min erfaring er de fleste lexmark skrivere fremdeles ikke støttet, en del Epson skrivere likeså, dette er ikke Linux sin skyld men utviklerne av skriverne, uansett så forrandrer ikke dette det faktum at Windows fremdeles i dag "støtter" en del skrivere som fremdeles ikke støttes i Linux.



Det samme når det gjelder en rekke video kameraer og kameraer generelt, dette støttes også til dels bedre i windows av samme grunner som de nevnt over.



Så har man småsaker som mp3 spillere, mobiltelefoner (sync, modem, osv) som har ganske dårlig støtte i Linux sammenlignet med Windows/mac.



Også har man enheter for musikkproduksjon og mykvare for dette, her kan det ikke sammenlignes..



Ofte lider brukere av det faktum at det kan være vanskelig å utnytte all funksjonalitet i deres eksterne hardware (som de nevnt over)



Denne reklamen er ikke så missledende som blogeren skal ha det til, ihvertfall ikke om man ønsker å bruke datamaskinens kapabilitet over hva gjennomsnittet utnytter den..



Dette er erfaringer jeg har gjort meg både privat og igjenom arbeid, Linux er aupair med Windows i kjernen men er ikke dette med drivere utover simpelt bruk.

Min kunklusjon er reklamen er ikke missvisende på den måten bloggeren oppfatter den missvisende, reklamen er mer sann en usann.



Min erfaring som sagt, provoserer sikkert en rekke brukere her inne, jeg aksepterer det og kommer ikke til å bli med på en ny flamethrower competition her :)



Det som er gledelig er at linux kompabilitet blir bedre og bedre hver eneste dag, så det spørs hvor lang tid der tar før linux er på lik linje med windows når det gjelder drivere

















Sist endret av Tertitten den søn 12.09.2010 18:40, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Hårreisende reklame fra Microsoft.

Innleggav linuxgnu » søn 12.09.2010 18:55

Er enig i en del, og en del ikke, men Microsoft behøver ikke å lyve mer av den grunn. Jeg synes Microsofts markedsføring ofte har en narsissistisk karakter og ikke forenlig med noe som helst seriøst. Det vil si at man ikke på noen måte skal ta denne dippedappen Microsoft alvorlig, man bør bare dra på smilebåndet slik jeg gjorde :-D
medlem i 163 måneder
 

Re: Hårreisende reklame fra Microsoft.

Innleggav Tertitten » søn 12.09.2010 19:06

Jeg skjønner poenget ditt, og microsoft sin historie i kampanjer er jo som regel ikke noe annet en løgn og propaganda, så at folk også reagerer på denne reklamen forstår jeg veldig godt :)

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Hårreisende reklame fra Microsoft.

Innleggav linuxgnu » søn 12.09.2010 19:14

At vi vet om linuxmanglene, og hvorfor de er der, men man behøver ikke av den grunn, hvis man er en seriøs aktør i markedet, gjøre det verre for andre med diverse løgner. Da må man tolke det dithen at de faktisk selv er en truet art og viser derfor klørne. Vi andre linuxbrukere har derimot påpekt reelle fakta om Microsofts produkter, ikke skapt visjonære løgner i det blå. Men tro meg, det kommer mer etterhvert som Linux brer ut seg i verden, så jeg tror ikke siste ord er sagt i denne sammenheng. :-)
Sist endret av linuxgnu den søn 12.09.2010 19:26, endret 1 gang
medlem i 163 måneder
 

Re: Hårreisende reklame fra Microsoft.

Innleggav omaha » søn 12.09.2010 19:36

Så sant de ikke blir tatt heelt med buksene på knærne spiller ikke sannhetsgehalten noen større rolle. Om det er direktet løgn er det heller ikke noen selvfølge at det har betydning.

Poenget er å vinne "mindshares".

Når et budskap blir gjentatt ofte nok over litt tid så fester budskapet seg i pappen til oss alle sammen enten vi ønsker det eller ei. Uavhengig av hva som er sant eller ei.

Holder man på aktivt med Linux så tar man budskapene fra Microsoft med en solid dose salt.

Problemet er at det er ikke "oss" budskapet er myntet på. Det er myntet på de som er i tvil eller kan havne i tvil. Slike kampanjer fungerer helt utmerket, og Microsoft dr***r faktum bare det virker.
medlem i 205 måneder
 

Re: Hårreisende reklame fra Microsoft.

Innleggav Tertitten » søn 12.09.2010 20:24

Uansett er det bra og være kritisk slik som bloggeren er, selv om jeg ikke ser helt det samme som han gjør så er det bra når individer ønsker å sette fokus på sannheten slik de ser den..

Microsoft sin markedsføring er en spøk, men som omaha påpeker, det spiller liten rolle så lenge den fungerer, jeg oppfatter ikke det slik som linuxgnu at Microsoft har tapt/taper så fryktelig mye markedsandeler på desktop fronten, jeg tror derimot de SLITER på håndholdt fronten, mobiler og slikt og de kommer aldri til å bli ansett som ett seriøst alternativ på denne fronten misstenker jeg, men Microsoft sin desktop og dens markedsdeler er høyst levende og dominerende, slik blir det så lenge forhandlere lar seg kjøpe slik de gjør i dag.

Som de aller fleste vet her inne så er jeg ingen markedsanalytiker, og hadde jeg vært så ville jeg antageligvis vært en dårlig en for jeg har tatt feil før og det er mulig jeg gjør det igjen, men jeg sier det igjen selv om jeg blir hatet her inne, Linux vokser seg nok ikke større en Windows/Mac på desktop fronten med det første, men at linux vokser på andre marked er det ingen som helst tvil om!
Senest her om dagen leste jeg at Canal Digitals PVR dekodere nå oppdateres til å bruke Linux som plattform, det er veldig mange dekodere vi snakker om her, at slike foretak ser nytten i Linux kan selvfølgelig løfte frem Linux på en positiv måte i forhold til desktop markedet, så om det viser seg at jeg kommer til å ta feil og Linux desktop vokser seg større en mac/windows i min levetid skyldes dette nettopp positive erfaringer med linux fra andre marked en linux desktop fronten... Brukere vil til slutt finne til Linux desktop nettopp pga det meste i deres hjem styres med Linux SW, ikke pga ivrige artikler om hvor fantastisk Linux desktop er..

Dette er bare mine teorier, de er sikkert tullete for en del her inne og det er helt i orden :)

Og linuxgnu: for at det atter igjen ikke skal bli noen missforståelser her, nei jeg er ingen windows elsker så vennligst spar deg fra å stereotype mine meninger...om du gidder....

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Hårreisende reklame fra Microsoft.

Innleggav linuxgnu » søn 12.09.2010 20:48

Den er grei, har tatt notis av du ikke liker stereo :-D
medlem i 163 måneder
 


Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron