Ouchh!

Re: Ouchh!

Innleggav Tertitten » lør 18.09.2010 17:40

Skjerp deg nå linuxgnu, nå prater du etter min mening tull, med all respekt..

Mandriva som skrivebordsdistro er ikke på noen som helst død, den kommer til å overleve en god stund til, enten under Mandriva SA eller som en fork som f.eks PCLinuxOS, men mer i Mandriva's ånd, det er vanskelig å tro noe annet, mandriva er en distribusjon som er meget lett å forke, verktøyene finnes tilgjengelig, pakkere finnes tilgjengelig, utviklere finnes tilgjengelig, osv osv... Jeg føler meg mer og mer sikker på dette.

Uansett, å gi opp Mandriva pga feiltolkninger fra en dårlig oversatt blogg er rett og slett tullete, men jeg venter meg nå en kampanje fra deg om Kryssbuntu i fremtiden linuxgnu, det er positivt for dine kampanjer er som regel hysterisk morsomme..

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Ouchh!

Innleggav viking60 » lør 18.09.2010 18:57

:-D

Distroen er like bra i dag som den var forrige uke.

Selskapet er insolvent og Jeg er usikker på om Kypros/Russland investoren er en realitet eller en forhåpning ut ifra oversettelsen.

Jeg antar at det er en forhåpning.

Det er klart at den beste linux distroen vil bli plukket opp av noen - det spørs bare i hvilken form.




http://mageia.org/
Sist endret av viking60 den lør 18.09.2010 19:03, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Ouchh!

Innleggav linuxgnu » lør 18.09.2010 19:17

Derimot så forsto Viking60 bedre hva jeg siktet på. og selvfølgelig er Mandriva like bra som før, men her prater vi altså om fremtiden. Det er klart at for eks PCLinuxOS vil fortsette som før, kan bli noe mer handikapet dersom det skulle gå riktig gali med Mandriva, isåfall de ikke lenger kan hente fra Mandriva. Så hvor mange dras med i dragsuget dersom formodeligen skulle gå riktig gali?
Selvfølgelig tror jeg også Mandriva-baserte distroer vil leve videre og mulig nye vil se dagens lys, men enn så lenge har nok ikke PCLinuxOS blitt like bra som Mandriva er i dag. Det var jo derfor jeg gikk over til å bruke Mandriva når jeg kom litt lengre inn på skinnet av PCLInuxOS. Den krevde litt mer resurser enn Mandriva på enkelte områder og oversettelsen var vel så som så med enkelte steder. Og så var det dette som Viking60 mente om lisenser. Men jeg har likevel latt PCLinuxOS sidene mine stå der, og det vil de nok året ut. Når det gjelder Mandriva og arbeidet jeg har gjort der, vil også dette bli stående slik de er, både youtube og alt som er lagt inn på Mandrivaforumet vil bestå så lenge man vil ha det der. Jeg har gjort mitt i denne sammenheng og går videre til en annen distro. Dersom man mener dette er tullete? vel, det år så gjerne mene.

Så min beslutning er mer polisy/politisk basert og har ikke noe med Mandriva som skrivebordmiljø pr i dag. Mandriva er en av de beste distroene som har eksistert til nå, og jeg håper den vil bestå også i fremtiden, men jeg tror at dette vil skje utenfor det Mandriva konseptet som råder etter denne generalforsamlingen. Nei, jeg mener foitsatt så apsolutt at brukere skal ta Mandriva under lupen, men de bør ikke etter hva som er skjedd gå for Powerpack, det blir for usikkert det. :-)
medlem i 163 måneder
 

Man bør ikke ha glemt at

Innleggav linuxgnu » lør 18.09.2010 21:04

Man bør ikke ha glemt at jeg tidligere har roset Ubuntu på hel del områder, marxleni var mitt brukernavn da.

blogg/marxleni/4275/ubuntu-tips

men den gang hadde jeg store problemer med skjermen som var årsaken til at jeg tok i bruk pclos og senere Mandriva. men her har ting forandret seg radikalt med den nye skjermen min, og bidratt til at jeg igjen kan bruke Ubuntu uten noen problem, og takk å lov for det.

Men nå begynner det å skje noe konstruktivt. Det tok ikke lang tid. http://www.mageia.org/
Sist endret av linuxgnu den lør 18.09.2010 23:38, endret 2 ganger.
medlem i 163 måneder
 

Mandriva: Back in the USSR

Innleggav omaha » man 20.09.2010 23:12

Det rapporteres nå at samme selskap (NGI) som kjøpte 5% i Mandriva har kjøpt seg opp til en kontrollerende eierandel for 2 mill Euro. Hvor stor andel de har fått for pengene sies ikke, ei heller hvor mye nåværende/forhenværende eiere sitter igjen med.

Kjøpet ses i sammenheng med at Russland ønsker en eller flere nasjonale linuxdistribusjoner.

http://broadcast.oreilly.com/2010/09/co ... andri.html
http://blog.quintura.com/2010/09/20/rus ... -mandriva/

Mitt inntrykk er at Mageia (håper navnet betyr et eller annet fornuftig, for spesielt velkingende synes jeg ikke det er) har sikret støtte langt utover forventningene. Jeg setter pengene mine på Mageia.
medlem i 205 måneder
 

Re: Ouchh!

Innleggav josi » tir 21.09.2010 0:51

Mageia er gresk og betyr magi.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Ouchh!

Innleggav viking60 » tir 21.09.2010 2:10

Jeg er søren ikke sikker på hvem som trekker det lengste strået her. Det er dårlige nyheter for mageia at Mandriva satser for fullt på skrivebordet inkludert Powerpack. Og det endog med 64 utviklere.
http://forum.mandriva.com/viewtopic.php?t=131909
Sist endret av viking60 den tir 21.09.2010 2:12, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Ouchh!

Innleggav omaha » tir 21.09.2010 7:58

De sier de har 27 og skal hente inn til de når 64 (foreløpig).

Josi har lagd en ny post, og jeg er enig i at det er bedre å ta videre diskusjon i den tråden - fortrinnsvis uten å dra med seg denne. :-)
medlem i 205 måneder
 

Forrige

Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]