Mandriva dommedag eller? og Mageia bursdag

Mandriva dommedag eller? og Mageia bursdag

Innleggav linuxgnu » søn 19.09.2010 0:06

Mageia er navnet på en ny Linux distribusjon.

Og her er det stort sett utviklere og tidligere ansatte som står bak denne nye Linux distribusjon.
Dette var en særdeles god nyhet må jeg si, og ikke helt uventet. Som jeg sa, utviklingen vil forsette for mandriva, men ikke innenfor Mandriva-selskapets dører.

Men ennå er det uvist hvordan det vil gå med Mandriva.
Vi få håpe Mandriva ledelsen ta til vettet og informerer brukerne.

http://www.mageia.org/
Sist endret av linuxgnu den søn 19.09.2010 17:57, endret 3 ganger.
medlem i 163 måneder
 

Re: Mandriva dommedag og Mageia bursdag

Innleggav viking60 » søn 19.09.2010 1:16

Ja det var visst det du sa. Synes jeg hørte noe om ubuntu og, men det må ha vært en feil :-D

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Mandriva dommedag og Mageia bursdag

Innleggav omaha » søn 19.09.2010 1:23

Si ja til alt og nei til alt så har en gjerne rett i rundt halvparten av tilfellene. Ringdans.
medlem i 205 måneder
 

Re: Mandriva dommedag og Mageia bursdag

Innleggav linuxgnu » søn 19.09.2010 1:34

Jeg sa det ja, og installerte XfceLive igjen da ingenting slår den :-)
Dette får være til den nye distroen tar form og slippes. Mulig jeg da bytter? eller at XfceLive forsatt utvikles videre.
Men det var noe i det omaha sa om og holde seg til det som fungerte best. Der hadde du rett :-) Da får en fortsette med XfceLive da,

men følgende spørsmålet retter jeg til Viking60.
Blir det noen nye oppdateringer i XfceLive i Mandriva etter dette? eller stopper det helt opp? kan man forvente seg noen ny XfceLive eller legges dette på is eller dør den ut? Er alt dette årsaken til at tidligere ansatte og utviklere har startet en ny distro?

Jeg synes alt dette kommer svært utydelig frem, og jeg synes innformasjonen har hvert svært mangelfull fra Mandriva-ledelsens side. Denne tilnærmet sviktende respekt ovenfor brukerne er også årsaken til alle spekulasjoner. Således synes jeg ledelsen har behandlet dette på en svært uklokt måte.

All innfo har man i de store og hele måtte innhente på de ulike forumr m,m + alle spekulasjoner, synsing og annet sladder.
Alt dette kunne de ha ungått, dersom de hadde tatt brukerne mer seriøst, ja, i hvertfall alle de tusener rundt om i verden som har både betalt og åpent støttet Mandriva.
Ja, jeg er uhyre skuffet over ledelsen i Mandriva. Går de under, så er dette på grunn av deres ufattelige nonchalante holdning ovenfor de reelle brukerne av Mandriva. Husk hva jeg har sagt, brukerne. Litt mer og tydeligere info om hva som nå skal skje med Mandriva hadde vel ikke hvert for mye forlangt!

Men som sagt, så virker det som om at jeg ikke kommer utenom XfceLive, så bra er altså den.
Sist endret av linuxgnu den søn 19.09.2010 3:10, endret 3 ganger.
medlem i 163 måneder
 

Re: Mandriva dommedag eller? og Mageia bursdag

Innleggav Tertitten » søn 19.09.2010 4:48

Først: Kjære moderator, mitt vokabular har kommet til kort, og derfor uttrykker jeg meg selv som jeg gjør i dette innlegget, dette innlegget er ikke ment for å provosere deg selv om det virker slik, men jeg har aldeles kommet til kort!, jeg har allerede tapt med dette innlegget, ett innlegg hvor jeg synker lavt, langt under hva man anser som beltestedet. En cry baby er jeg, en simpel fyr som benytter seg av de simpleste ord, en mobber som ikke er kreativ nok til å ta igjen med konstruktive setninger... en taper, en bølle, ett forumtroll, se gjerne ned på hva jeg nå uttrykker, og det med all rett.....greit nok!

marxleni/linuxgnu/valdres/country starr, hva en du foretrekker, dette er en direkte melding til deg, og jeg tar det offentlig for jeg vil at alle skal vite hvor mye hele du stinker!.....

for å si det pent, hold den jævla idiotiske kjeften din lukka din jævla dust!

Kjære moderator jeg oppfordrer deg til å banne meg ned til helvete og opp igjen, men nå gidder jeg ikke noe mer fra den helvetes idioten der, så enten får du kjære moderator fjerne meg eller den fitta dær, (for enkelhetens skyld fjern meg).

Helvetes jævla satans idiot av en fjellfitte, du er ikke bare en simpel toskete idiot og kommunist, men du er i tillegg en klovn av så stort kaliber at Arnardo sirkus hadde kunne pensjonert hele assembléet etter en sesong med deg... bare så det er sagt, regner med etter disse sterke ord blir det meg som evt blir fjærnet, men nå har jeg ihvertfall sagt hva jeg føler..
Den idioten der har ikke bidratt med en eneste positiv ting i dette forumet for fem øre, han liker å snakke om virus, hele jævla typen er ett eneste stort virus med sine skiftende meninger og missinfomasjon... og om du kjære moderator tillater den (og nå pynter jeg) satans jævla country dusten og fortsette på denne siden så har denne siden ingen kvalitet i det hele tatt og jeg melder med glede pass!!
Fyren har til og med nerver nok til å forandre sine innlegg ETTER at folk har svart på hans originale innlegg, noe som ikke bare har fått meg selv til å fremstå som en dust, men andre også..

Og om dette er mitt siste innlegg så vil jeg rette respekt til omaha som diskuterer saklig, respekt til viking som kan ta igjen på en bra måte :) din sarkasme er gullkorn!, respekt til josi som virker som en fyr med massive kunnskaper, men tross alt er beskjeden, respekt til KMJ som sier ting rett ut.. og alle andre som faktisk har tatt seg bryderiet med å tenke føre de legger inn sitt innlegg på denne siden, jeg har lært av dere alle...

Tjo, hva er det som gjør meg så lei hele typen ?
Gutten har gjort det til en kunst å forandre mening mellom hvert eneste innlegg han gjør (og i innlegg), og ene uka er det ditt, eller andre uka er det datt (og noen ganger er det både ditt og datt i samme uke), og han som påpekt tidligere evangeliserer det ene og uken etter det andre.

Plutselig er ikke mandriva fordømt til de evige hvilemarker allikevel nå, nå har han skiftet mening igjen, altså seriøst, fra første gang jeg ramla inn på dette forumet var dette plassen for meg, men avliv meg nå, gjerne s a k t e, alt er bedre en ett innlegg til fra klovnen fra valdres.

....neste uke, følg med for hvilken distro som er ut, hvilken som er inn, hvilken distro som har gått til de evige hvilemarker, marxleni/linuxgnu/valdres cowboy har svaret, få med deg den spennende utviklingen av linux, neste uke Mandriva SA daler, Ubuntu med ny skjerm tar seg opp! ikke gå glipp av neste episode av en valdres cowboy med skiftende mening... Det er høst, klarer vår valdres cowboy å skifte mening raskere en vær-skiftningene? vi lover intens duell! følg med!
Fy faen :(
Sist endret av Tertitten den søn 19.09.2010 7:38, endret 7 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Og som avslutning.. .dunka

Innleggav Tertitten » søn 19.09.2010 5:34

Og som avslutning.. .dunka dunka dunk!
M-O-O-N that spells moon, Stephen King, THE STAND!

tjolla hopp tjolla hej, om du eller noen andre føler for å rapportere meg til admin trykk på !, jeg har allerede gjort det for innlegget over passer seg ikke da dette er ett personangrep av en såpass alvorlig art at det burde klistres som ett dårlig eksempel, men pass da på å få med hele innlegget :) ......
Sist endret av Tertitten den søn 19.09.2010 7:54, endret 3 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Mandriva dommedag eller? og Mageia bursdag

Innleggav omaha » søn 19.09.2010 8:56

Tjah, hva skal en si?

Saklige innlegg nytter jo ikke - hive seg med i en evig runddans slik at man til slutt har slått følge med vedkommende og har bashet hver eneste distro og hvert eneste DE hjelper heller ikke. I sum er det hele Foss/Linux som blir bashet. Kanskje den nye skjermen i det minste berger .deb? Tror ikke det. Nytt nick? Holder ikke.

Jeg er nok litt overrasket, Tertitten. Jeg var bombesikker på at det var jeg som kom til å bytte forum eller skrive et slikt innlegg. Alternativet kan jo være å pause eller helt å slutte med å skrive artikler - eller nettopp bytte forum. Spørsmålet er hva en bør gjøre når opsjonene reduseres såpass.

Skal en la påstandene få stå i fred og derved godta budskapet eller gi tilsvar og stimulere til mer av det samme? Det er 2 dårlige løsninger, og ingen av de hjelper.

Nå skal det jo være stort rom for det meste på et slikt forum, men det er kanskje på tide å sette ned foten? Jeg tenker i de baner.
medlem i 205 måneder
 

Re: Mandriva dommedag eller? og Mageia bursdag

Innleggav linuxgnu » søn 19.09.2010 10:30

Jeg ler mer enn noen gang jeg. :-D For noen tullekukker. Jeg sa ikke at Mandriva var dårlig på noen som helst måte her. Jeg sa at jeg ikke likte Mandirva SA med den lista de nå har lagt seg på. At Debian er brukbar er helt klart, men den skåret ikke så mange poeng at den var bedre enn Mandriva. Således ble tilbakeflyttingen til XfceLive overraskende for mi del. At man tester ulike distroer tror jeg er fornuftig og jeg fant jo det jeg var ute etter til slutt, men så skje det for min del uventede nyheter. For jeg må si at viste om problemene i Mandriva, men trodde vel ikke for mine levende dager at det skulle gå så gali. Derfor ble jeg også svært skuffet da. I all skuffelsen testet jeg igjen Ubuntu, og denne gangen fungerte skjermoppløsning på en slik måte at jeg faktisk ikke bare ble noget positift overasket, men dette med Debian-baserte distroer har jeg testet mange av og på grunn av det overstående aldri funket for meg. Og dette var veldig greit i utgangspunktet, men jeg savnet fort Mandriva. Som jeg sa lengre oppe i denne tråden. Mandriva er antakelig en av den beste distribusjonen til nå, i hvertfall veldig solid. Men selvfølgelig handler nok mye av mine følelser her om hvilken smak man har. Ubuntu hadde noen smarte løsninger som man ikke nødvendigvis finner med en gang i Mandriva. Men alt om alt liker jeg nok mandriva baserte distroer best, som for eks PCLinuxOS og Mandriva. Den jeg liker best hittil er den jeg nu briker, XfceLive. Det kan nok for andre se ut som jeg hopper fra det ene etter det andre, men jeg kommer alltid tilbake til Mandriva-baserte distroer er vel en tankevekker for min del.
Men det er uten tvil litt artig å teste ut ulike alternativer da.
Og hva jeg synes om ditt eller datt, er vel ærlig talt ikke sagt at andre skal mene det samme, hvem har sagt det? Om det er slik at Tertitten og omaha ikke takler at andre er annerledes,ulike interesser, ståsted m,m, så får jo dem fortsette å banne da. Ikke bryr det meg, man får i hvertfall seg en god latter da :-D

Ja, jeg var ganske krass i mine meninger om selskapet Mandriva. Og det syntes jeg hadde rett til. Oppfatningen har jeg ennå, men innser likevel at dette ikke kan utover Mandriva som operativsystem, fordi den er altfor bra for det.
Men selvfølgelig håper jeg at Mandriva kommer seg fort, eller at det nye prosjektet redder stompene i den nye distroen.
Mageia er også et interessant prosjekt, da de fleste i dette prosjektet nettopp kommer fra Mandriva SA. Således kan dette bli en svært interessant distro å se nærmere på når den første stabile utgaven ser dagens lys.

Men for å gå tilbake til hva tråden handlet om, og som jeg trodde voksne mennesker kunne diskutere om, nemlig Mandrivas komme eller gå, og hva kan den nye Mageia bidra med som ikke Mandriva kan? Eller som andre i mange andre sammenheng har uttrykt, finnes det ikke nok distribusjoner?

Men nå blir det vel enda mer banning? :-D :-D :-D :-D :-D
medlem i 163 måneder
 

Dere står opp alt for

Innleggav ak » søn 19.09.2010 11:34

Dere står opp alt for tidlig.

Jeg sympatiserer med frustrasjonen din Tertitten, samtidig som jeg nødvendigvis må ta avstand fra måten du formulerer deg på.

Det virker ikke som om linuxgnu/marxleni/Leira Linuxforening/Kjetil tar et oppgjør med egne pretasjoner, det være seg distribusjoner, politikk eller egne forsøk på å skape nettsider/brukerforeninger med innhold. Det gjør det selvfølgelig vanskelig å diskutere saklig med vedkommende, når man debatterer så skal man helst være litt redd for å komme med påstander som er feil og som kan brukes mot en senere.

Dette er et privat forum med et sterkt avgrenset publikum, altså ikke en arena som er relatert til ytringsfrihet. Derfor har jeg ingen store kvaler med å begrense adgangen til en person som jeg synes har kommet med svake bidrag over lengre tid.

@linuxgnu Du har nå fått beskjed fra de mest aktive deltagerne på siden at de ikke setter pris på dine innlegg. Personlig er jeg av den oppfatning at dine innspill har liten eller ingen teknisk tyngde. Er dette noe du vil ta til deg, og droppe å debattere på denne siden?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Mandriva dommedag eller? og Mageia bursdag

Innleggav linuxgnu » søn 19.09.2010 11:54

Jeg tar til meg det faktum at man på dette forumet aksepterer innspill, såfremt det ikke er provoserende ovenfor Linux, som for eks at ikke linux ikke er likt blant musikere eller de spiller mye. Så fremt virkeligheten forholde seg innenfor det akseptable, det vil si den virkeligheten visse har bestemt seg for, da er man akseptabel. Jeg har mange ganger satt fingeren på en hel del vesentlig her på forumet. Men det kommer tydeligere frem enn tidligere att dette forum ikke er egnet for Mandriva eller PCLinusOS interesserte. Så lenge man forholder til Arch eller debian, de vil si litt mere utfordrende og forvanskeliggjorte distroer i sine diskusjoner, er man akseptabel på Linux1. Det er mye hjelp å få, men mange ønsker å hjelpe folk hvis man kan fabulere/imponere litt ovenfor brukeren. Da er ikke nødvendigvis den enkle hjelpen den viktigste.

Nei, ærlig talt, jeg driter i om jeg får rett eller ikke, har for meg svært liten beatydelse. Og jeg har sikkert hatt feil jeg også, uten tvil, men jeg gidder ikke å skape meg en virkelighet, nei.

Ja, jeg tar, har tatt opp mange virkeligheter om Windows, Linux osv på både godt og ondt. Noen liker ikke å høre sannheten, andre er enig i det eller det. Slik er det i diskusjoner. Jeg går ikke inn i diskusjoner, setter søkelys på ulike ting, eller sprer hjelpefilmer for å bli likt. Dette handler om meninger, like mye som bidrag. I dette forumet er det tydeligvis en del som synes alt er greit såfremt man er på deres bølgelengde. Og det respekterer jeg i den forstand at jeg avslutter herved min deltagelse på dette forum, så har professorene sandkassen for seg selv. :-) ;) :-D
medlem i 163 måneder
 

Tertitten nå har du vært

Innleggav viking60 » søn 19.09.2010 12:18

Tertitten nå har du vært på fest igjen. Førerkortet for tastatur kan inndras i fuktige helger - Det er din kones jobb :)
På den annen side det var noe med barn og ff og sannheten...

Jeg mistenker vel at det kan være en diagnose involvert her (var det ADSL den het? ), og da blir jo ting litt vanskelig.
Tror en kan la ting stå - og ikke godta budskapet :)

Ytringsfriheten er ikke alltid hensiktsmessig i alle sine mosaikker. Men tvingende nødvendig for all debatt.

Jeg er rimelig sikker på at den enkelte leser og bidragsyter her kan dømme selv.

Marxleni linuxgnu er ikke ondskapsfull, men noe entusiastisk må man vel kunne hevde han er:)
Det er klart at det kunne vært fristende med en kvote :)
Når det gjelder Tertitten så aner jeg en liten små- ondskapsfull djevel (som jeg også har sans for:)

Når det gjelder kvaliteten på innleggene så gjenstår det en del å ønske i noen sammenhenger - det er jeg enig i.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Mandriva dommedag eller? og Mageia bursdag

Innleggav Arthur_D » søn 19.09.2010 14:58

Sukk, det var vel ikke til å unngå. Har sett dette komme hele den tiden jeg har vanket i dette forumet, og det var vel på tide et eller annet drastisk skjedde (om dette var riktig reaksjon vil jeg ikke spekulere i).

Forhåpentlig vil freden senke seg fra nå av.
medlem i 178 måneder
 

Re: Mandriva dommedag eller? og Mageia bursdag

Innleggav simen » søn 19.09.2010 15:14

Virker for meg som om Linux har en stor tiltrekningskraft på de med ADHD.

Dere sier så utrolig lite på så utrolig mye tekst at selv Glamour går raskere frem ;)

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Setter strek

Innleggav ak » søn 19.09.2010 17:57

Ok, folk har hatt et par timer på å få ut damp, vi setter herved strek. Tertitten kan også regne dette som en advarsel, håper jeg slipper å se noe lignende på et par år.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 


Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]