Frem med lommeboka

@dark dog Du har rett, men

Innleggav viking60 » lør 25.09.2010 0:51

@dark dog
Du har rett, men på en måte er jo dette Linux-evolusjonen. Dersom Mandriva lykkes vil mageia bare være "Just another distro"

Det kan hende at Mandriva ikke kan betjene brukermassen og da er det greit med et likt alternativ.

@omaha
Nei det er ikke mange igjen. Jeg føler at begge distroene befinner seg i et vakum nå.
Det hadde gjort underverker for Mageia å ha et forum men det ser ikke ut til at de vil/fikser det(burde vært ordnet på et par timer ikke uker).
Jeg begynner å lure på om Per Øvind har litt rett mht kommunikasjonsevnene.
Sist endret av viking60 den lør 25.09.2010 0:55, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Frem med lommeboka

Innleggav omaha » lør 25.09.2010 0:58

Hehe....

NÅ setter jeg meg på gjerdet.
medlem i 205 måneder
 

Ja toget går nå, men de

Innleggav viking60 » lør 25.09.2010 1:44

Ja toget går nå, men de står jo begge på perrongen. Mulig jeg er litt kjapp med å forvente resultater. Men god tid har ingen av dem.
Ser ut til at både det Franske og Tyske felleskapet står bak Mageia.
Jeg gjør en innsats der jeg tror det virker.
Men gradevis -nesten ubevisst - har Mandriva forsvunnet fra boksene mine her på "gutterommet".
Har to Arch, en Mandriva og en Centos boks her. Arch er favoritten og mest stabil.
Centos er stabilt dårlig, og treg (men det kan nok være meg da jeg må bruke mere tid på den). Mandriva funker fint.
Jeg er ingen fanboy av natur så Mageia eller Mandriva må i sin neste utgave være meget bra - ellers så skifter jeg til den distroen som er det.
Uavhengig av det så er det viktig at minst en greier seg, helst begge.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Frem med lommeboka

Innleggav omaha » lør 25.09.2010 11:04

Positivt for Mageia om de tyske og franske samfunnene står bak.

Jeg har også det jeg trenger andre steder - men jeg synes Mandriva har fungert utmerket blant annet som introduksjon til Linux, og Mandriva har vært den jeg har anbefalt oftest. Har også revitalisert antikviteter med stort hell ved bruk av Mandriva. For øyeblikket synes jeg det er vanskelig å anbefale noe med så mye vedheftet usikkerhet.

Om jeg har forstått det rett har vel Mageia jobbet med dette en liten stund i forkant av annonseringen, og ved slike brudd er det helt essensielt å få hovedfunksjoner klar meget raskt. Det er de første dagene det er momentum og det kan være helt avgjørende

Det er ikke vanskelig å forstå at det er en stor jobb, men om det har vært planlagt en stund burde de også hatt mye klart til å smekke opp på en server så snart de hadde penger til hosting osv. Og det har de nå.

Om du ser på forken av Sidux var "alt" oppe ved annonsering, og hadde Mageia hatt noe slikt i beredskap ville det ha hjulpet dem mye. Dog regner jeg med at omfanget mht Mageia er mye større.

http://aptosid.com/

Når det gjelder Mandriva bør enkelte tilhengere finne på noe helt annet mht kommunikasjon om de har til hensikt å holde på potensielle brukere eller hente nye. Det hjelper ihvertfall ikke Mandriva, snarere tvert imot. jfr bjørnetjenester. ;)
medlem i 205 måneder
 

Forrige

Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron