Opera 11.1094

Opera 11.1094

Innleggav omaha » tor 18.11.2010 0:09

Installerte nettopp Opera 11 - utviklerversjon 1094, og det ser svært bra ut. Har benyttet alle snapshots de har sluppet, og denne tar det hele et par steg videre. Verdt svingom denne.

http://my.opera.com/desktopteam/blog/20 ... d-improved
medlem i 205 måneder
 

Re: Opera 11.1094

Innleggav Tertitten » tor 18.11.2010 8:40

Ja, også har man endelig litt extensions å velge i, adblockeren fungerer, men har en lang vei igjen å gå før den er på høyde med chrome sin, for å ikke snakke om adblock +

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Opera 11.1094

Innleggav omaha » tor 18.11.2010 12:59

Har valgt å benytte Iron fremfor Chrome - den henger litt etter på versjonene men til gjengjeld er den strippet for "privacy/tracking"-funksjonalitet fra Google ;)
medlem i 205 måneder
 

Re: Opera 11.1094

Innleggav Brakkvatn » tor 18.11.2010 13:19

Angående Chrome/Iron, er ikke Chromium varianten av Chrome som ikke har alle privacy-greiene?

Når det gjelder opera så trodde jeg at man slapp adblocker da Opera har innebygget funksjonalitet for å blokkere uønsket innhold. (høyreklikke på siden, velge blokker innhold) Gjør ikke dette jobben?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Opera 11.1094

Innleggav omaha » tor 18.11.2010 14:04

Mener Iron er bedre strippet - kan også benyttes med IXquick (kan sikkert Chrome også).

Høyreklikk ++ i Opera fungerer for meg - men jeg har ikke spesiel raffinerte behov - tømmer historie++ hver gang jeg slår av nettleseren.
medlem i 205 måneder
 

Prøver denne versjonen

Innleggav art3mis » tor 18.11.2010 14:48

Prøver denne versjonen nå.
Ser greit ut, men har funnet en ting ganske fort.
Jeg kan ikke lese hvilket domene jeg er på.
f.eks. for linux1 står det i adresselinjen:
http://www._her er det blankt_/blogg/omaha/4608... osv
Nesten som om domenedelen av navnet har fått samme skriftfarge som bakgrunnen. Bare meg som har dette?

Edit:
Tror jeg har funnet det. virker som om skriftfargen fra gtktemaet ikke blir brukt i domene-delen av urlen. Tror dette kan klassifiseres som en bug.
Sist endret av art3mis den tor 18.11.2010 17:02, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Opera 11.1094

Innleggav Tertitten » tor 18.11.2010 19:34

Brakkvatn skrev:Når det gjelder opera så trodde jeg at man slapp adblocker da Opera har innebygget funksjonalitet for å blokkere uønsket innhold. (høyreklikke på siden, velge blokker innhold) Gjør ikke dette jobben?
Det fungerer veldig bra på frames, men fungerer ikke godt nok på enkelt reklamer og det er ikke noe "element hider" funksjonalitet, visst kan man redigere urlfilter.ini men det er for mye jobb, adblocker løser alt dette.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Hmm tenkte jeg skulle ta en

Innleggav viking60 » tor 18.11.2010 21:49

Hmm tenkte jeg skulle ta en titt på extensions men der er det 500 "Internal server error"
Når det gjelder "fastest on earth" greia, så synes jeg Iron er hakket raskere. Men det er bare en følelse.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Opera 11.1094

Innleggav art3mis » fre 19.11.2010 0:45

Jeg har for lengst slutta å bry meg om hvem som sier de er den raskeste. Bruk nettleseren DU liker å bruke og vær fornøyd med det. Men er alltid mulig å være åpen for valgene som finnes der ute ;)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Opera 11.1094

Innleggav viking60 » fre 19.11.2010 1:02

art3mis skrev: Bruk nettleseren DU liker å bruke... ;)

Takk skal du ha - hadde aldri kommet på det selv :-D Når det gjelder å være "førnøyd med det" så nix. Jeg vil ha forbedringer, stort sett hele tiden og det er nok tanken bak Opera devel og.

Jeg synes hastighet er det viktigste ved en nettleser. Og Opera er OK men de hadde et større forsprang en gang i tiden, der den føltes vesentlig raskere enn andre nettlesere.
Jeg har sansen for Operas prioritering og forpliktelsen som ligger i "fastest browser on earth"

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Opera 11.1094

Innleggav omaha » lør 20.11.2010 13:19

Hmm... du påminnes stadig om at du kan velge selv Viking60 - Det er ikke noe slarv på gang mht alz vel? Om alz er inne i blidet: Du bruker Rekonq og XFce.

Det er jo fordelen med FOSS i nettleserkrigen. Hvem som er kjappest er kanskje ikke så voldsomt viktig, men det er veldig viktig at alle forsøker å bli det - inkludert propietære opera ;)

Så langt har nettleserkrigen medført store forbedringer funksjonalitet, hastighet og økt bruk av standarder på innhold. Ingen Safari uten FOSS.

Adblock plus er nok overlegen ja Tertitten.
medlem i 205 måneder
 

Re: Opera 11.1094

Innleggav viking60 » lør 20.11.2010 16:12

Ja det ser ut til å være et utbredt presumpsjon at jeg brukere den nettleseren JEG IKKE liker. :-D
Så de velmente rådene må nok skyldes Alzheimers. Sist jeg sjekket så hjalp ikke Rekong og XFce mot det - men takk for tipset. Bruker Xfce, men er standard Gnomer.
Nå har jeg til og med fått lastet ned extensions og leker meg med Opera configurator, Taskboard,Popup statusbar og Adblock.

Har sansen - gode sjanser for at den blir min nye standard.....hvis jeg husker det...
Eller var det slik at jeg absolutt ikke kan bruke den hvis JEG liker den...
Nå er jeg forvirret igjen......
:-/

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 


Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]