Beste Ubuntuvri så langt?

Beste Ubuntuvri så langt?

Innleggav omaha » man 22.11.2010 2:33

Ubuntu er som de fleste linuxdistribusjoner en høyst fleksibel platform. Nå er det også lansert en meget anvendelig nettplate basert på Ubuntu.

Kno har en eller to 14" 900x1440 skjermer som opereres ved hjelp av fingrene eller stylus. WebKit legger til rette for applikasjonene som utvikles i HTML5/CSS/CS.

Utdanning er et sentralt satsingsområde, men desverre selges Kno foreløpig kun i USA hvor prisen starter på USD 600 med en skjerm og 16gb lagringsplass. Legg til 100 USD for 32 Gb lagring og pluss på med 300 USD for toskjermsalternativet.

Antallet applikasjoner er foreløpig begrenset.

http://www.kno.com/the-kno
medlem i 204 måneder
 

Re: Beste Ubuntuvri så langt?

Innleggav Jarl Arntzen » man 22.11.2010 10:56

Jøss.

Dette ser jo ut som en virkelig helstøpt løsning. Altså ikke rasket sammen tilgjengelig programvare men faktisk komplett, nyprodusert programvare.

Stilig.
medlem i 161 måneder
 

Re: Beste Ubuntuvri så langt?

Innleggav omaha » man 22.11.2010 12:09

Jeg har også sansen for den der. Rimelig vettug spør du meg. Utfordringen her på bierget er selvsagt at faglitteratur osv osv ikke er tilgjengelig i det formatet. Videre gjør vel forlagene bortimot hva som helst for å forhindre elektroniske utgaver av alle former for litteratur.

Rent teknisk har den Tegra/Arm Cortex 1 og 50 Wh batteri som de sier gir inntil 6 t batteritid. Det er i minste laget - burde nok ha vart 8-9t helst.

Jeg skulle også likt å vite hvordan skjermen ser ut etter 2-3 års pent bruk med stylus....

Men om innholdet var tilpasset mine behov hadde denne havnet på ønskelisten for å si det slik....
medlem i 204 måneder
 

Re: Beste Ubuntuvri så langt?

Innleggav viking60 » ons 24.11.2010 17:36

Falt litt for den selv.

Men sliter som vanlig litt med dette:

Plus, Kno backs up your whole educational career online – automatically


Det kommer an på hvor "online" er og hvem som kontrollerer det.
Sist endret av viking60 den ons 24.11.2010 17:49, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Beste Ubuntuvri så langt?

Innleggav omaha » ons 24.11.2010 18:56

Om du ser på f.eks Fronter som er endel brukt hos norske utdanningsinstitusjoner så har institusjonen bortimot full oversikt over alt studenter foretar seg. Hvor ofte og når de er inne i dokumenter osv osv osv.

Generelt tør jeg påstå at situasjonen er at en bruker kan gå ut ifra at så godt som alle kommersielle og svært mange "fri" innholdsløsninger på nett inkludert spotify, Wimp, alle bokløsninger, Epostløsninger osv osv osv osv har svært god oversikt over brukerne.

Du kommer ikke unna det om du velger Android, Ios, WebOS - og når det dukker opp MeeGO (formoder jeg). (Nokia på serverne til mobilselskapene i Iran er en historie).

Ser du på TV via kabel/fiber - f.eks GET, Canal Digital eller Altibox - er det samme greiene akkurat like relevant, og det kommer ikke til å bli bedre med Android på setupbox eller integrert i TV'n.

Det er en pest - og helsemyndighetene vil ikke bruke antibiotika eller langt mindre vaksine..
medlem i 204 måneder
 

Re: Beste Ubuntuvri så langt?

Innleggav viking60 » ons 24.11.2010 20:50

Huff ja
Jeg sier som Sørlendingen da han ble konfrontert med at Jesus gjorde om vann til vin:

Ja me vett d' e sånn, men me liga d' ikkje!

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 


Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]