Debian 6 ventes lansert 5-6 Februar.

Debian 6 ventes lansert 5-6 Februar.

Innleggav omaha » ons 19.01.2011 23:12

Neil McGovern melder om at Debian 6 er i rute for lansering 5-6 Februar dersom ikke noe uforutsett oppstår.

http://lists.debian.org/debian-devel-an ... 00003.html

Det bringer kernel 2.6.32, Xorg Server 1.7.7, Mesa, Gcc 4.4.5, Gnome 2.30, KDE 4.4.5 og XFce 4.6.2 til brukere av den stabile versjonen av Debian.
medlem i 204 måneder
 

Re: Debian 6 ventes lansert 5-6 Februar.

Innleggav geirergoy » ons 19.01.2011 23:42

Interessant. Jeg er Debian-fan i eksil.
Jeg liker Debians holdning til fri/ufri programvare, men de har så grusomt lav oppdateringsfrekvens at det alltid er utdatert.

Nye versjoner skal alltid prøves.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Debian 6 ventes lansert 5-6 Februar.

Innleggav Arthur_D » tor 20.01.2011 1:37

Brukte Debian før, og vil nok teste denne ja. :)
Prøvde for ikke alt for lenge siden med en ukentlig snapshot-release, men den funka overhodet ikke (installasjonen kræsjet, og nedlastingen + brenningen var fin), og siden Ubuntu funker fint syntes jeg det var litt rart. Spurte endel på IRC om dette, og da fikk jeg holdningen at noe måtte være galt med maskinen min, enda den funker fint med flere distroer.... Så vil teste denne, men vil nok holde meg unna Debian community - og det er ikke bare jeg som har hatt negative opplevelser med den. Ubuntu community for the win! :-P
medlem i 177 måneder
 

Re: Debian 6 ventes lansert 5-6 Februar.

Innleggav josi » tor 20.01.2011 2:44

Er det noen her som bruker Debian stable på skrivebordet? Flott som server, men til daglig bruk på skrivebordet ville det vært altfor utdatert etter min smak.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Debian 6 ventes lansert 5-6 Februar.

Innleggav geirergoy » tor 20.01.2011 15:39

Jeg bruker det på en netbook.
Mulig det er gammelt, men det funker.

Bøygen for meg er drivere som krever mye googling og egeninnsats for å installeres. Derfor bruker jeg andre distroer på andre maskiner.
Men Debian støter det meste på denne netbooken.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]