Media-Saturn til Norge

Media-Saturn til Norge

Innleggav viking60 » fre 18.02.2011 19:56

Den Tyske elektronikkgiganten Media-Saturn kommer til norge med Media Markt og Saturn.
http://www.idg.no/computerworld/vg/article197171.ece
Jeg har ved flere anledninger gått bananas i disse butikkene i Tyskland og vi snakker mega utvalg!

Elkjøp og Expert kan bare begynne å skjelve. I min erfaring har denne giganten bedre utvalg. Prisene i Tyskland er bedre og tildels ekstremt mye bedre på tilbudsvarer.
Jeg ser frem til denne konkurransen.

Det var i en av disse butikkene jeg en gang i tidlig steinalder tok med en gratisprøve av min første Linux (Suse live CD).
Akseptansen for Linux i Tyskland er mye høyere en her. Og gjør seg dermed også gjeldende hos disse kjedene.
Kanskje Linux med dette går lysere tider i møte?

Vi kan i alle fall se frem til lavere priser på dippeduttene våre.
Elkjøp og Expert har ikke akkurat mye konkurranse.
Sist endret av viking60 den fre 18.02.2011 19:57, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Media-Saturn til Norge

Innleggav Tertitten » fre 18.02.2011 20:10

Man kan jo håpe, men de følger vel markedet i landet de er i?
Uansett, er dette en Lidl versjon av Elektronikk butikker?
Lidl skulle jo også ta det ganske land med storm..

Edit: ehh, det var da fælt til negativ tone da!
Expert og Elkjøp har alt for store markedsandeler, de gjør som de vil, vi husker vel alle hvordan de triksa og styre rundt juletider? (det var kanskje bare Elkjøp riktignok) Det er veldig positivt at de kommer til Norge, jeg bare håper konkurransen bringer noe positivt. Tyskerne er jo kjent for å være grundige, kanskje de satser stort og tvinger frem lavere priser og bedre service hos eksempelvis Elkjøp som har rævva service

Sist jeg handla hos Elkjøp sto jeg i kø nesten 40 minutter for å si at "jeg vil ha den notebooken der", fyren vi fikk som kundebehandler var så fersk at han ikke kjente datasystemet deres en gang... Kjæresten ville så gjerne ha den Aceren, dumt ellers så hadde jeg dratt henne med til et annet sted, kanskje en butikk som ikke er del av noen kjede i det hele tatt, koster gjerne 1000-lappen mer, men ihvertfall får man hyggelig service..
Sist endret av Tertitten den fre 18.02.2011 20:53, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Ja det er anderledes med

Innleggav viking60 » fre 18.02.2011 23:59

Ja det er anderledes med Media Markt enn med Lidl. Lidl er billig på mat og selger på pris. Men Ola skal ha sine merkevarer (Kavli Solo) så det gikk ikke.

Men duppeditt markedet blir sannsynligvis utvidet kraftig med Media Markt og Saturn. De har "alt".

Jeg er som en unge i godteributikken og svinger innom så ofte jeg kan når jeg er i Tyskland (Mens kona shoper på de kjedelige stedene.)
Det kan bare anbefales!
Hittil så har det resultert i HD TV og digitalkamera, drøssevis med DVD'er +++
Skikkelig guttebutikk!

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 


Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]