Et lite apropos i DLD debatten.

Som kattemann gjorde...

Innleggav Oztiz » ons 23.03.2011 23:30

Som kattemann gjorde... :/

Hva er emne til?
medlem i 232 måneder
 

Those who would give up

Innleggav viking60 » fre 25.03.2011 12:30

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. ~ Benjamin Franklin

http://www.nytimes.com/2011/03/26/busin ... .html?_r=4

"Mr. Spitz went to court to find out exactly what his cellphone company, Deutsche Telekom, knew about his whereabouts.

The results were astounding. In a six-month period — from Aug 31, 2009, to Feb. 28, 2010, Deutsche Telekom had recorded and saved his longitude and latitude coordinates more than 35,000 times. It traced him from a train on the way to Erlangen at the start through to that last night, when he was home in Berlin.
"

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/eu/ar ... d=10092462
Sist endret av viking60 den man 18.04.2011 16:01, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

digital anonymitet

Innleggav zigbert » man 09.05.2011 22:22

Noe av det interessante med DLD er at det er så enkelt å omgå. I allefall når det gjelder data-trafikk. Alt du trenger er en SilentBat eller lignende.
medlem i 206 måneder
 

Re: Et lite apropos i DLD debatten.

Innleggav hailstiffler » tir 10.05.2011 16:58

Syns ikke det så så enkelt ut jeg?!
Det finnes vel kanskje en enklere måte ?

Nå blir det tydeligvis snart en oppgradering av åndsverkloven i tillegg til DLD så dette alternativet blir jo mer og mer interessant, ikke det at jeg laster ned så mye ulovlig, men noen ganger er det vel tvilsomme saker en laster ned og da er det vel bedre å være på den sikre siden, dessuten så får man lyst til å kryptere all netinfo bare på pur f...
medlem i 156 måneder
 

Re: Et lite apropos i DLD debatten.

Innleggav zigbert » tor 12.05.2011 18:19

Jeg synes Silentbat-pinnen er veldig enkel (og genial) å bruke. Den største utfordringen for meg var å endre oppstarts-rekkefølgen slik at maskinen starter fra USB. Men det følger med informasjon om dette - til og med på norsk!!!

SilentBat-pinnen er mye mer enn å surfe anonymt, og jeg tenker at min bruk handler mer om en privat sfære, enn illegale aktiviteter.
medlem i 206 måneder
 

Re: Et lite apropos i DLD debatten.

Innleggav olaontherun » søn 15.05.2011 14:54

Har lest dette forumet en stund, og nå har det faen meg gitt noe tilbake.
Silentbat må være 'stick-of-the-year'. 8-)
En sånn skal jeg ha !!!!
medlem i 155 måneder
 

Re: Et lite apropos i DLD debatten.

Innleggav Meow » søn 15.05.2011 15:34


Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Et lite apropos i DLD debatten.

Innleggav zigbert » tor 19.05.2011 19:49

Det er helt klart, - SilentBat-pinnen er verken magi eller ny teknologi. Den kjører en 'strømlinjeformet' Puppy. Normalt vil jeg ikke installere Puppy eller andre Linuxer hos naboen. Til det er jeg altfor lite glad i å ble nedringt angående data-spørsmål. Men jeg må si at denne pinnen kunne jeg faktisk ha gitt han. OS og apps er meget tilpasset bruken som er tiltenkt. Her finnes mer info om helheten i hardware/software.
medlem i 206 måneder
 

Re: Et lite apropos i DLD debatten.

Innleggav hailstiffler » tor 19.05.2011 19:59

Nå har jeg veldig liten erfaring med å skjule aktivitet, har hittil ikke brydd meg noe særlig med det, men er det ikke slik at man enkelt kan legge inn en eller annen applikasjon som utnytter Tor/Proxy osv da? mener det også finnes utvidelse for Firefox for dette..
Som sagt har jeg liten erfaring så det kan tenkes dette er vanskeligere en hva jeg antar..
medlem i 156 måneder
 

Sturla er ikke alene

Innleggav Prognatus » søn 22.05.2011 16:49

Jeg er stort sett enig med Sturla i hans hovedtanke her. Politiet trenger gode verktøy for å gjøre jobben sin. Jeg er dog uenig med Sturla i at det er synd terrorbekjempelse har fått fokus i DLD-debatten. Etter min mening er det den absolutt viktigste oppgaven politiet kan ha, med DLD som verktøy. Intet annet kommer i nærheten engang i viktighet og prioritet, etter min mening.

Jeg ikke spesielt glad for DLD slik det til slutt ble vedtatt, men det er bedre enn ingenting. DLD ble til slutt tamt og tannløst, og overvåkingen er altfor bred. Man burde konsentrert seg om terrorbekjempelse og istedet laget en mye mer handlekraftig lov på det området.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Et lite apropos i DLD debatten.

Innleggav quadra800 » søn 22.05.2011 17:34

Det lovverket du snakker om fantes lenge før DLD.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Forrige

Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]