Samsung Galaxy - CyanogenMod

Samsung Galaxy - CyanogenMod

Innleggav ak » tor 13.10.2011 18:25

Det finnes mye informasjon og tips på nettet for hvordan man skal få installert CyanogenMod på denne telefonen. Min erfaring etter mange timer er at:
1) Det er mange som uttaler seg skråsikkert som ikke aner hva de snakker om, med fare for å gjøre uopprettelig skade på telefonen din.
2) Verktøyene og teknikkene som brukes har mangler som gjør at det ikke fungerer hver gang. Så innimellom må man rett og slette prøve akkurat det samme en gang til. Dette fører nødvendigvis også til at mine råd kanskje ikke vil fungere for deg

Uten at jeg vil oppfordre andre, det er absolutt fare for å ødelegge telefonen sin og jeg har allerede mistet alle data tre ganger:

Jeg hadde Samsung sin firmware versjon 3.3.4 XXJVK og fikk denne rootet og clockwork mod installert, men da jeg skulle installere CyanogenMod sine pakker så gikk ikke dette fordi signaturen ikke kunne verifiseres. Den tidligere loaderen (e2 sitedet for e3) sjekket ikke dette, så det er nødvendig å nedgradere.

Denne hjalp meg:
http://www.theandroidsoul.com/ezbase-ez ... vert-back/

Deretter kan man følge instruksene i wikien til CyanogenMod

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Veldig fornøy med min Cm6 til Hero

Innleggav zypres » fre 21.10.2011 1:22

Jeg er veldig fornøyd med min cm6 til min htc hero.
Nå har det nettopp kommet cm7, og jeg planlegger å oppdatere.
Det jeg syntes er vanskelig er å vite hva jeg skal ta backup av.
Har lest at noen får alle appene tilbake etter flash, men hva med andre ting? Hva bør jeg ta backup av?

Også er det litt vanskelig at de forskjellige distroer bruker forskjellige recovery systemer og slikt. Vurderte elelinux, men forstår at han samtidig er en av de bak cm7, så tenker jeg går for det.
medlem i 223 måneder
 

Re: Samsung Galaxy - CyanogenMod

Innleggav ak » fre 21.10.2011 9:45

Adressebok og SMSer. Det er vel ikke så vanskelig når du allerede har rootet telefonen.

Hvis du har andre filer på den, f.eks. bilder eller dokumenter du har overført, så er det vel greiest å koble til via USB-kabel for å hente ut disse først.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron