NRK søker Driftsingeniør for Linux

NRK søker Driftsingeniør for Linux

Innleggav kolby » tor 24.09.2009 9:38

NRKs gruppe for Internett og databaser har ansvar for drift av NRKs Internett-tjenester. NRK har en fast stilling ledig som Driftsingeniør Linux. Stillingen vil ha hovedfokus på drift av den Linux-baserte databaseinfrastrukturen for nrk.no og dens søsterportaler, men vil også ha et dypt fokus på generell applikasjonsdrift.

Teknologidivisjonen leverer tekniske tjenester til hele NRK. Divisjonens avdelinger drifter NRKs produksjonsutstyr og felles tekniske infrastruktur i samarbeid med interne og eksterne samarbeids-partnere, og utvikler og implementerer nye IT- og produksjonsløsninger, skriver NRKbeta.no.

Lyst til å jobbe med Linux på NRK Marienlyst?



Du bør ha utdannelse fra høgskole eller universitet med ingeniør eller bachelor innen informatikk. Manglende utdannelse kan kompenseres av lang og relevant erfaring. Du bør ha erfaring med – og forståelse for – RedHat Enterprise Linux, MySQL-databaser, Apache webtjenere og Tomcat/Resin javaservere. Tiltredelse er snarest.

Søknadsfrist: 23. oktober 2009.

Bruk skjemaet i annonsen for å sende inn søknad. For tekniske spørsmål bes du ta kontakt med Håkon Brynildsen på telefon 977 03 024.


( Dette er ikke en betalt annonse. Vi slapp den gjennom fordi i1 har et godt forhold til NRKbeta og dette kan være en spennende mulighet for folk som kanskje i dag ikke jobber med Linux på heltid. )

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

java?

Innleggav morphir » lør 26.09.2009 13:28

hva java er det som brukes i nrk? Jeg mener, hvilken tjeneste er det som bruker java? Kan ikke huske å ha sett noen java applets på nrk.no
Sist endret av morphir den søn 27.09.2009 15:25, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Ikke at jeg er kvalifisert,

Innleggav ak » man 28.09.2009 22:14

Ikke at jeg er kvalifisert, men: Det dreier seg nok mere om servlets enn om applets. Publiseringsløsningen deres kjørte ihvertfall tidligere på Resin, mener ihvertfall jeg så det når det skar seg.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

jeg regner med du har rett.

Innleggav morphir » ons 30.09.2009 6:35

jeg regner med du har rett. Det hadde vært interessant å vite hvor mye av infrastrukturen som baseres på java/jvm. Jeg lurer på om det er mye gammel-kode på marinlyst. C og Pascal? Lisp? Cobol?
Sist endret av morphir den ons 30.09.2009 6:38, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Artikler (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]