Samlinger i anledning Ubuntu 9.10

Samlinger i anledning Ubuntu 9.10

Innleggav ak » tir 27.10.2009 23:54

Ubuntu Karmic Koala (9.10) lanseres og det arrangeres i den anledning sammenkomster mange steder i landet på torsdag 29. oktober.

Sakset fra epost fra Rubén Romero:
Bergen: BLUG har sitt vanlige "Last Thursday"-møte, der ubuntister er hjertelig velkomen. Dette holdes ved Auditorium PI, Matematisk institutt, Autogårdenunstarred kl 19. Etter dette blir det fagøl og annet sosialt.

Oslo: Godt sponset av FreeCode med Pizza+Cola og Redpill-Linpro som stiller opp med egne lokaler holdes festen i 6. etasje i Vitaminveien 1A på Storo fra kl. 17.00. Der holdes det installasjons-hjelp, foredrag, Karmic demoer og foosball.

Tromsø (oppdatert): Tromsø Dataklubb og TOSLUG inviterer til fest på Driv (2.etasje) kl 18:00.

Trondheim: Programvareverkstedet ved NTNU holder Lanseringsfest for Ubuntu 9.10. Stedet er som vanlig PVV, altså rom 226/229 i Sentralbygg II. Brus og potetløv vil bli servert. Karmic Koala vil være tilgjengelig via netboot og på CD, og det blir mulig å få hjelp til å installere.

For en fullstendig oversikt se wikien.

Hvis du ønsker å arrangere din egen fest, men er usikker på hva som slår ann, har Microsoft laget en hjelpsom video.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Samlinger i anledning Ubuntu 9.10

Innleggav omaha » ons 28.10.2009 0:20

Jeg ser ikke bort ifra at noen kan komme til å bli noe snurt om de stiller opp på Storo på Fredag. Det kan jo være at det er doggybags til overs fra torsdag men...

8-)
medlem i 205 måneder
 

Takk

Innleggav ak » ons 28.10.2009 0:48

Bah... vært i Australia litt for lenge, og eposten hintet bare til datoen for festene.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Ubuntu Releaseparty

Innleggav omaha » ons 28.10.2009 1:50

Er det mulig å være for lenge i Australia? ;)

Har bare hyggelige minner derfra, men må nok innrømme at jeg under tvil holder en liten knapp på New Zealand. Yachtklubben i Auckland serverer ypperlig red snapper

Dog er det enklere å finne frem til RedPill-Linpro på Storo. Meget god offentlig kommunikasjon med trikk, buss og T-bane.

Selv foretar jeg en liten privat markering ved å slette Windows 7 Rc som jeg har liggende på et virtuelt image. Måtte jo sjekke hva viraken dreide seg om.

Jeg har konkludert med at det er den samme sauen som befinner seg under all ulla. En "løveklipp" (a la puddel) endrer ikke på det. ;)
medlem i 205 måneder
 

misvisende informasjon angående Tromsø-treffet

Innleggav hoyd » ons 28.10.2009 9:30

misvisende informasjon her, se https://wiki.ubuntu.com/NorwegianTeam/A ... roms%C3%B8 for korekt møtested og klokkeslett for TROMSØ treffet.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

@omaha: Hvis landet bare

Innleggav ak » fre 30.10.2009 15:15

@omaha: Hvis landet bare kunne utvide internettforbindelsen sin til noe mere enn et 56k modem som deles av 22 millioner... men ellers er det et fortreffelig sted. NZ står høyt på listen, men har ikke orket det ekstra hoppet noen av gangene.

Reisetips: Dropp Darwin, besøk Perth og kjør nordover langs kysten, eller dra til Cairns istedet.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Down under

Innleggav omaha » lør 31.10.2009 1:48

Perth er å anbefale ja. Kaldt og vindfullt om vinteren riktignok. Fine strender, spesielt om du drar ut forbi Freemantle. Northern Territory er ok det, men det er nok mer behagelig andre steder. Hobart er også bra.
medlem i 205 måneder
 


Returner til Artikler (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]