OpenTTD versjon 1.0 (Transport Tycoon Deluxe)

OpenTTD versjon 1.0 (Transport Tycoon Deluxe)

Innleggav ak » tir 06.04.2010 22:43

OpenTTD, den frie utgaven av Transport Tycoon Deluxe, har kommet ut i versjon 1.0. En stund trengte man en original CD for å spille, det gjør man ikke nå lenger. Årsaken til dette er at man i første omgang gjenskapte og forbedret spillmotoren, men i denne utgaven så har det også blitt laget grafikk og lyd som kan distribueres fritt. Hvis det er et tiår siden du sist spilte spillet så merker du neppe forskjell.

NB: Dette spillet er ekstremt vanedannende hvis du er mottagelig for den type strategispill.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

OpenTTD er fantastisk. Har

Innleggav nc » tir 06.04.2010 23:17

OpenTTD er fantastisk. Har spilt det jevnlig siden før Deluxe-versjonen kom. Ingen tvil om at det er vanedannende. :-)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Men jeg savner en

Innleggav froskenfredrik » tir 06.04.2010 23:31

Men jeg savner en OSX-versjon! Etter hva jeg kan se har de droppet Mac-støtten.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Skuffa over manglende

Innleggav Iril » ons 07.04.2010 6:26

Skuffa over manglende OSX-versjon jeg også. :/

Brukerens avatar
medlem i 168 måneder
 

OpenTTD og manglende Mac støtte

Innleggav MrKane » ons 07.04.2010 9:03

Lite interesant at det mangler Mac støtte her på Linux sidene. Dere bør ta det på Mac1.no

At det ikke er Mac støtte kommer sikkert av at de mangler Mac programerere. Prøv å finne noen som vil vedlikeholde Mac støtten så kommer den sikekrt på plass.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

@MrKane: Nå er OSX tross

Innleggav froskenfredrik » ons 07.04.2010 15:36

@MrKane: Nå er OSX tross alt et Unix-baser OS, så det er ikke helt borti natta å nevne det her. Dessuten må det være lov å uttrykke skuffelse over at et Open Source-prosjekt dropper støtten for det mest utbredte OS-et etter Windows.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: OpenTTD versjon 1.0 (Transport Tycoon Deluxe)

Innleggav subsequent » ons 07.04.2010 16:56

Hvis dere sjekker forumet på TTD siden er det noen som har kompilert en binary for OSX som funka for meg :)
medlem i 235 måneder
 

Re: OpenTTD versjon 1.0 (Transport Tycoon Deluxe)

Innleggav QtanJ » ons 07.04.2010 17:33

OpenTTD på OS X-diskusjonen er faktisk noko som har interesserer meg. I diskusjonen på OpenTTD forumet står vel dei viktigaste grunnane. Eg skal prøve å gje ein oppsummering her.

OS X 10.3, 10.4, 10.5 og 10.6 er så ulike at det er vanskeleg å støtte systemet utan å ha nokon som kan vedlikehalda for dei ulike systema. Det er faktisk dei to siste som byr på flest problem. Ingen av desse versjonane har like mange funksjonar som OpenTTD for Linux, BSD, Windows eller andre støtta system.

Bygg sjølv

Ustøtta versjon for 10.5

Tråd for diskusjon kring OSX-støtte. Inkluderer grunnar for manglande OSX-versjon, ustøtta osx-versjonar frå ulike personar og andre ting som kan vera interessant.

At OS X byggjer på UNIX er uvesentleg sidan UNIX-standarden ikkje spesifiserer GUI, og Apple har ein tendens til å flytte programbibliotek frå ein versjon til ein annan. Dei gjer det også vanskeleg å utvikla både for Mac frå andre operativsystem og for å utvikle ein versjon som støtter fleire OS X-versjonar. At det ikkje vert støtta betyr ikkje at det ikkje vil vera mogleg å spela på mac framover, men at dei ikkje kan garantera at feilrapportane vert fiksa fortare enn det dukkar opp nye. Det var to kandiatar som sa seg villig til å sjå på problemet, men om dei gjer noko no, veit eg ikkje.

*Eg meiner ikkje å seia at Mac OS X er dårleg, men berre at det er for tidkrevjande for utviklarar som i utgangspunktet ikkje er interessert i systemet.
medlem i 209 måneder
 


Returner til Artikler (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]