Broadcom åpner drivere

Broadcom åpner drivere

Innleggav ak » tor 09.09.2010 23:00

Broadcom har bestemt seg for å slippe sine drivere fri. Litt arbeid gjenstår, men dette er ikke tomme løfter av typen som VIA og andre har kommet med i flere år. Dette er koden for drivere som mange bruker allerede. Brikkene som er støttet av den aktuelle driveren er BCM4313, BCM43224 og BCM43225, og Broadcom antyder at det vil komme flere som bruker denne driveren.

Dette vil forhåpentligvis også åpne nye dører for Broadcom, brikkene deres brukes i mange enheter som det kan være naturlig å bruke Linux på, enten det er mobiltelefoner eller routere. Nå som ARM har kraftig vind i seilene er det viktig at leverandørene kan integrere utstyret enklest mulig og samtidig overholde GPL.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Broadcom åpner drivere

Innleggav omaha » tor 09.09.2010 23:29

Det var vel den siste av de store wifi-chipfabrikantene det der.

Jeg ser på Intel GPU som den største showstopperen, og det ergrer meg når jeg kommer over en ellers attraktiv maskin når den leveres utelukkende med Intel GPU.
medlem i 205 måneder
 

Re: Broadcom åpner drivere

Innleggav flyndrefjes » tor 09.09.2010 23:29

Good-good!

Har et PCMCIA-kort i den gamle laptop-en min som vissnok har Broadcom-chip. Kortet har bestandig virket, men slettes ikke optimalt. For lav hastighet, støtter ikke alle krypteringstyper m.m.

Verden går videre, ser det ut til, og altfor tidlig å kaste gammelt datautstyr!

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Hadde de bare tatt med

Innleggav hanspb » fre 10.09.2010 9:02

Hadde de bare tatt med BCM4318 også så.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Broadcom åpner drivere

Innleggav ak » fre 10.09.2010 9:07

BCM4318 ble laget før den nye mac80211 stacken kom i Linux, dvs. hvis det var noen driver for det kortet (jeg husker bare bc43xx og NDIS) så ville den ikke vært brukbar på nyere distribusjoner uansett.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

sitter desverre på et

Innleggav art3mis » fre 10.09.2010 16:58

sitter desverre på et bcm4318 og et bcm4316, begge som lenge har funket særs dårlig... :(

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 


Returner til Artikler (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]