Novell solgt til Attachmate og Microsoft

Novell solgt til Attachmate og Microsoft

Innleggav ak » man 22.11.2010 20:29

Novell har blitt kjøpt av AttachMate for ca 2,2 milliarder dollar. Samtidig skal "noen intelektuelle rettigheter", verdsatt til 450 millioner, bli solgt til en gruppering som er kontrollert av Microsoft. Novell hadde ca 1 milliard dollar på bok før salget, trekker man fra disse så ble selskapet verdsatt til rundt 1,65 0,66 milliarder.

Oppdatering: I følge lenken i kommentaren var de 450 millionene inkludert i summen på 2,2 milliarder. Isåfall verdsettes Novell, uten patenter eller likvide midler, til i underkant av 700 millioner dollar.


AttachMate jobber primært med å koble eldre systemer fra stormaskiner til nyere systemer. Selskapet har indikert at de vil splitte opp SUSE og Novell og drive de videre som separate selskaper.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Da har jeg feiltolket

Innleggav ak » tor 25.11.2010 16:02

Da har jeg feiltolket pressemeldingen, jeg tolket den dithen at summen på 2,2 milliarder var en nedjustert verdsetting av selskapet basert på at patentene ikke fulgte med.

"... for $450 million in cash, which cash payment is reflected in the merger consideration to be paid by Attachmate Corporation"

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Fact or fiction?

Innleggav omaha » man 29.11.2010 22:36

SJVN har denne kommentaren om Novellsalget. Spekulasjoner - men ikke nødvendigvis urealistisk eller feil.

http://blogs.computerworld.com/17416/wh ... _microsoft
medlem i 204 måneder
 


Returner til Artikler (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]