Gnome 3.4

Re: Gnome 3.4

Innleggav hailstiffler » man 07.05.2012 22:45

Nei, jeg klarte på en eller annen merkelig måte å missforstå innlegget ditt ..
Tror det kan lønne seg å lese litt grundigere.. sukk
medlem i 155 måneder
 

Re: Gnome 3.4

Innleggav art3mis » tir 08.05.2012 12:47

Fant innstillingen for å skifte workspace med alt+F1-4 tastene, så det hjalp på litt. Alt-tilde var også ganske nyttig. Er det mulig å få alttaben til kun å inneholde vinduer fra nåværende workspace?

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

@art3misDet er mulig at

Innleggav viking60 » tir 08.05.2012 16:35

@art3mis
Det er mulig at denne utvidelsen vil interessere deg;
http://vimeo.com/25589480
Jeg liker den og den "organiserer" til og med Conky:
1176122
Prisen blir å erstatte ALT tasten med SUPER.
F.eks så vil SUPER + pil til høyre eller venstre snappe det aktive vinduet til en av sidene (akkurat som i Win7 :) )
Sist endret av viking60 den tir 08.05.2012 22:10, endret 4 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Gnome 3.4

Innleggav hailstiffler » tor 10.05.2012 0:56

Glimrende tips!
Takk for den, akkurat noe sånt jeg har leta etter også. ..

Gnome3 begynner virkelig å ta seg nå som det har kommet en haug med utvidelser som gjør opplevelsen bedre.. Kjempebra!
medlem i 155 måneder
 

Takk! Det var da så

Innleggav viking60 » fre 11.05.2012 3:17

Takk! Det var da så lite...
@terjeh
Du kan installere utvidelsen Panel Docklet v13.
Den vil ikke bibeholde favorittene, men legger du panelet til venstre så har du favorittene der i "Gnome3" også.
Den støtter dra og slipp og har massevis av konfigureringsmuligheter.
http://bjoernvold.com/forum/viewtopic.p ... 108#p12546

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Gnome 3.4

Innleggav terjejh » fre 11.05.2012 15:24

Jeg har hatt og prøvd den også, men under Gnome 3.2.

Får du v13 til å virke under Gnome 3.4.1?
På nettsiden kommer opp at denne er 'Outdated'. Tvinger jeg likevel igjennom en installasjon, framkommer bare et utropstegn (varseltrekant) under Advanced settings > Extensions.

Derfor virker det for meg som om denne og andre Extensions så langt ikke er oppdatert til Gnome 3.4,1, eller at Gnome 3.4.1 pd ikke er kababel til å bruke Extensions ......

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Ja det er litt rart det der.

Innleggav viking60 » fre 11.05.2012 15:45

Ja det er litt rart det der. På en 64bits box så virker ikke extension nedlasting i det hele tatt. Der fikk jeg også outdated meldingen. (Jeg har fått vekk outdated meldingen ved å endre/sjekke retighetene, men nedlastingen fungerer likevel ikke.)
På en annen så virker det helt utmerket - så det jeg da gjør er å forbinde med ssh og kopiere over utvidelsene fra ~/.local/share/gnome-shell/extensions på den boxen som har utvidelsen til den som ikke tar den (eller pakker den fra git.)
En liten ALT+ F2 +r og det virker.

Det er ikke slik at utvidelsene er outdated - jeg har sjekket at de/noen er for Gnome 3.4.
Det er slik at 3.2 var buggy så husk å fjerne eventuellt bestående utvidelse manuelt (slett mappen).
[viking@viking60-server ~]$ gnome-shell --version
GNOME Shell 3.4.1

Bilde av fungerende v13 under Gnome 3.4.1 her
1178426
Sist endret av viking60 den fre 11.05.2012 18:16, endret 7 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

"Bibeholde" favoritter

Innleggav viking60 » søn 08.07.2012 12:21

Nå kan du ha favorittene direkte på skrivebordet med utvidelsen dash to dock.
https://extensions.gnome.org/extension/ ... h-to-dock/

Ikke noe sveiping med musen oppe i venstre hjørne ikke noe Super tast.

I praksis så er dette favorittmenyen du ser når du går inn i "gnome-shell" men altså - direkte på skrivebordet.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Gnome 3.4

Innleggav terjejh » søn 08.07.2012 15:17

Dash-to-dock er slett ikke dum den. Etter min mening er dette et skritt i riktig retning, da den opprettholder Gnome3 look&feel, mens Cinnamon mer ligner en litt dårligere Gnome2. Jeg får installert Dash-to-dock i Gnome 3.4.2, men ikke i 3.2.1, hvis det da ikke skyldes andre aktiverte utvidelser der.

Ved bruk av Dash-to-dock er det best å ikke ha påslått valget om å la filhåndtereren (Nautilus) styre skrivebordet. Dash-to-dock fungerer også sammen med system-feltet (nede) med hurtigstartmenyen til LibreOffice.

Hvis funksjonaliteten blir utvidet et par hakk mht drag&drop mellom skrivebord og favorittstolpe, mulighet for å lage og lagre egne applikasjonsstartere, snarveier (symlinker) og kanskje også undermenyer/skuffer som i Gnome2, kan dette bli riktig bra.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Gnome 3.4

Innleggav viking60 » man 09.07.2012 1:17

Ja problemet med Gnome3 så langt at de har en veldig basic versjon som støttes offisielt, mens alle fornuftige funksjoner kommer fra en side for uofisielle kilder,

Extensions som virker i en Gnome versjon virker ikke i neste - så er det på an igjen.
Det hører med til historien at det som følger med Gnome3 i støttet versjon er preget av større og mindre hjernedrypp.
Eksempelvis så er det fortsatt ikke mulig å velge en instilling som lar deg slå av computeren i støttet versjon - det er komplett idiotisk.

Jeg er på linje med Linus Torvalds her:
Who do I need to fuck to get standard font size and panel options, instead of having to wade through this kind of "unsupported and random extensions that look ugly as hell and break randomly" crap? Maybe if I told people I was going blind, and claimed the font size was an "accessibility" feature, people would care? Never mind that I want to make the fonts smaller.


Gnome3 kan bli bra det - dersom mange av utvidelsene finner veien in i varmen og blir støttet.
Som det er nå så bare utvikler de og gir blanke i om din favoritt extension henger med.

Det er noe med instillingen der som ikke passer.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]