Fedora 17 "Beefy Miracle"

Fedora 17 "Beefy Miracle"

Innleggav ak » tir 29.05.2012 22:39

Fedora 17, som har fått mye omtale rundt omkring for kodenavnet "Beefy Miracle"*, ble lansert i dag. For sluttbrukere er de to største endringene at distribusjonen bruker Unified Filesystem og at GNOME Shell nå brukes uansett. Hvis du ikke har dedikert maskinvare for grafikk så vil LLVMpipe ordne dette. I praksis vil dette si at Classic skal være borte for alle.

Et par andre hovedpunkter:
  • Distribusjonen krever nå 768MB RAM, og over en gigabyte er anbefalt.


  • btrfs kom ikke gjennom nåløyet i denne versjonen. Det er tilgjengelig, men ikke under installasjon.


  • QEMU (virtualisering) har nå støtte for å migrere gjester mens de kjører.


  • Xorg har endelig fått støtte for multitouch og applikasjoner begynner gradvis å ta dette i bruk.




*: Navnet har til og med fått sin egen nettside som forklarer historien som ligger bak: Det er basert på to PNG-filer, av pølser, som ble vist under installasjonen av Red Hat. Poenget var at steget i installasjonen kom til å ta en stund, og at dette var et godt tidspunkt for å gå på kjøkkenet og få seg noe mat.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Som vanlig er det en rekke

Innleggav hailstiffler » ons 30.05.2012 2:30

Som vanlig er det en rekke med nye ting i fedora, som nok etterhvert også blir standard i andre distroer.

Veldig spennende release, men jeg kommer nok ikke til å installere denne versjonen før om en 3-4 måneder som pleier å være det som skal til føre utviklerne får bort alle bugs...

Her er forresten en grundig titt på fedora 17 gjort av H-Online
http://www.h-online.com/open/features/W ... 85254.html

Ser ut til å være stabil, men av en eller annen grund fungerer arbeistasjonen min altid dårlig med helt spiller nye releases av fedora, så jeg venter.
medlem i 155 måneder
 


Returner til Artikler (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]