Ingen Netflix for norske Linux-brukere

Re: Ingen Netflix for norske Linux-brukere

Innleggav Kjetil Kilhavn » tor 08.11.2012 11:04

Del skrev:Jeg ser ingen som klager på at Steam fokuserer på nyeste Ubuntu LTS. Det ville vært svært enkelt å støtte siste Ubuntu, så ville alle andre distroer tilpasset seg. Det er svært vanskelig for meg å se hvorfor dette ikke gjøres.

Det er sikkert noen som klager på det, men jeg tipper Steam kommer for alle distribusjoner etterhvert. Selv om jeg bruker openSUSE forstår jeg veldig godt at de ønsker å redusere antall variable når de nå skal inn i en periode med feilsøking og -retting. Glem ikke at det foreløpig er en betautgave, og til og med en lukket sådan. Når løsningen er stabil i Ubuntu LTS vil den nok slippes over hele fjøla, slik NVIDIA gjør med sine proprietære drivere.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Det gleder meg når

Innleggav aNordal » man 12.11.2012 2:34

olear skrev:Jeg skjønner godt at Linux ikke blir prioritert. Hvis man først lager en native klient vil folk fremdeles klage, det er ikke fritt nok, det støtter ikke lydsystem-X, det støtter ikke skjermdriver-Y osv osv.

Folk vil fremdeles klage, det tror jeg absolutt. Men kommer Netflix eller en konkurrent til å få flere kunder? Ja. Meg selv inkludert.

Ta Adobe Flash: Et proprietært program som bare støtter ALSA og VDPAU, men verken Jack/pølseAudio eller VAAPI. Tilsynelatende merker de ferreste mangelfull støtte for lydsystem og videoakselerasjons-API, derimot fikk de massiv kritikk for å bare støtte ia32 og ikke amd64, så det måtte de fikse. De slapp billig unna valget mellom GTK og Qt ved å ikke ha noe nevneverdig brukergrensesnitt i det hele tatt. Folk klager på det de ser.

Det stopper ikke ved amd64: Om/hvis/når en Netflix-konkurrent kommer med en linux-klient, må de etter hvert belage seg på forespørsler om å støtte ARM (Raspberry Pi etc), fra kunder som vil ta steget over til ARM (meg selv inkludert). Aldri fornøyd…
medlem i 206 måneder
 

VGTV

Innleggav aNordal » tir 13.11.2012 22:13

Hvis NRK er forbildet, er jeg mer imponert av VGTV!
Jeg vet ikke hvorfor, men VGTV funker i Firefox 15.0 på OpenSuse 12.2 UTEN FLASH.

·:· 100% ren fri programvare ·:·
medlem i 206 måneder
 

Re: Ingen Netflix for norske Linux-brukere

Innleggav moma » man 19.11.2012 12:40

Hei,
Noen utviklere har satt sammen en hack som lar deg bruke Netflix på Linux. De har satt opp en pakkearkiv (PPA) for Ubuntu:
Ref: http://www.omgubuntu.co.uk/2012/11/how- ... -on-ubuntu

Spotify har nylig lansert en web-versjon. Skulle anta Netflix følger etter. Musikk, Film, DRM; samme problemstilling.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Forrige

Returner til Artikler (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere