Mange gledet seg når det ble kjent tidligere i sommer at «Se TV-serier og filmer når som helst, hvor som helst»-tjenesten Netflix kommer til Norge i løpet av høsten. Dessverre regner ikke streamingkongen Linux som en del av «hvor som helst».
Linux vil fremdeles ikke være en støttet plattform, bekreftes det nå i en epostutveksling mellom Benjamin Kerensa og presserepresentant Joris Evers hos Netflix.
Netflix har i dag et tilbud på Windows og OS X via en nettleser eller lisensiert programvare. I tillegg har de klienter for de populære spillkonsoll- og smarttelefonplattformene.
Nettleseralternativet benytter Microsoft Silverlight og -DRM, en teknologi som ikke er gjort tilgjengelig for Linux. Dette er samme teknologien—og dermed begrensningene—som de eksisterende konkurrentene i det norske markedet som Comoyo, SF Anytime, og Headweb.
Netflix er veldig populær i USA og er kritikerrost for å ha et bredt utvalg av innhold. Om den norske katalogen blir like attraktiv gjenstår å se.
Kilder: Benjamin Kerensa, Netflix
aNordal skrev:dette er jo desto større grunn til god samvittighet for piratkopiering…
Kjetil Kilhavn skrev:Tøys. Det finnes ingen unnskyldning for å piratkopiere.
Om innholdet ikke er tilgjengelig, så jo: jeg er enig i at da kan man piratkopiere.
Aeyoun skrev:Kjetil Kilhavn skrev:Tøys. Det finnes ingen unnskyldning for å piratkopiere.
Om innholdet ikke er tilgjengelig, så jo: jeg er enig i at da kan man piratkopiere..
aNordal skrev:Comoyo anklager altså Hollywood & Co for å indirekte utestenge Linux-kunder fra en hel bransje. Faktum er at det går an å lage en app for desktop-Linux også, så jeg kjøper ikke dette argumentet 100%.
Returner til Artikler (Linux1)
Registrerte brukere: Google [Bot], Google Feedfetcher, MSN [Bot]