Hvordan av-installerer ubuntu linux på pc ??

Hvordan av-installerer ubuntu linux på pc ??

Innleggav Annette-74 » man 28.01.2013 11:38

hei
Har installert Linux edubuntu 64 på min pc.
Siden jeg ikke skjønner helt programmet og ikke er så flink med pc så vil jeg ha tilbake Windows . Vi har prøvd å avinstallerer linux og kjøre installasjons cd til windows som fulgte med pc. Det år ikke. Pc slår seg av gang på gang og eneste den vil godta er linux. er ikke så dreven på pc så fins det en lett måte å bli kvitt linux ??
Hva skjer hvis jeg bytter harddisk blir jeg kvitt linux da ??
Håper noen kan hjelpe meg ???
Hilsen Annette
medlem i 133 måneder
 

Re: Hvordan av-installerer ubuntu linux på pc ??

Innleggav Kjetil Kilhavn » man 28.01.2013 12:58

Annette-74 skrev:hei
Har installert Linux edubuntu 64 på min pc.
Siden jeg ikke skjønner helt programmet og ikke er så flink med pc så vil jeg ha tilbake Windows . Vi har prøvd å avinstallerer linux og kjøre installasjons cd til windows som fulgte med pc. Det år ikke. Pc slår seg av gang på gang og eneste den vil godta er linux. er ikke så dreven på pc så fins det en lett måte å bli kvitt linux ??
Hva skjer hvis jeg bytter harddisk blir jeg kvitt linux da ??
Håper noen kan hjelpe meg ???
Hilsen Annette

Har du satt rekkefølgen for oppstart slik at maskinen prøver å starte fra CD/DVD-leser? Hvis du ikke har gjort det vil maskinen starte fra harddisk, så da får du ikke installert Windows. Det enkleste for deg er kanskje å spørre en du kjenner som har mer peiling om å hjelpe?

I utgangspunktet vil jeg oppfordre deg til heller å spørre om hjelp til det du prøver å få til. Hva er det du gjorde i Windows som du ikke får til i Edubuntu?

PS: Norsk er et nokså nøkternt språk, så det holder med ett spørsmålstegn for å vise at du vil spørre om noe, på samme måte som ett utropstegn er tilstrekkelig for å vise at du synes det kreves litt oppmerksomhet. :-)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 


Returner til Artikler (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron