Tar ikke dette litt av??

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Tar ikke dette litt av??

Innleggav kaffetrakter » tor 05.08.2004 10:48

Jeg synes kanskje dere har lagt dere på l i t t mange forum...
Etter min mening ville det være nok med hjelp, tips, generell diskusjon

Dere mangler et forum for slike innlegg som jeg kom med nå..... :idea:


For at det skal være noen vits med så mange forum må man jo ha sånn ca. 1000 innlegg daglig....

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ak » tor 05.08.2004 11:10

Litt enig, vil bli revurdert i løpet av helgen fram mot offisiell lansering på mandag.

Sikkerhetsnett er for alle emner som faller gjennom andre steder.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Fivel » tor 05.08.2004 12:55

Hiver meg på her, og sier meg enig med eplekjekk. (hei forresten, lenge siden :D )

-Five|

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ak » søn 08.08.2004 22:26

Kuttet ut 5 stykker nå, holder i første omgang?. Tror mange vil bruke "Siste i forum" på forsiden likevel, den vil bli litt lenger så snart det blir futt på sakene.

BSD-spesifikt er det forumet jeg regner med å se minst aktivitet i, men den er greit å ha separat. Ikke noen krise om noen ikke brukes så flittig, så lenge det er oversiktlig likevel.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav harald » man 09.08.2004 10:40

Joda, er vel bedre med få forum enn for mange enn så lenge. Ikke vits i med flere forums enn brukere :)
medlem i 235 måneder
 

Oversiktelig. Tja.

Innleggav kaffetrakter » tir 10.08.2004 13:17

men den er greit å ha separat. Ikke noen krise om noen ikke brukes så flittig, så lenge det er oversiktlig likevel.


Tja, personling var (og er) mitt kritikk grunnlag at siden er forferdelig uoversiktelig.... :lol:

Jeg synes forsiden er fin (layouten er generelt MYE penere enn på linuxguiden.no).

MEN Når man klikker seg inn i forumet blir alt bare rot. Okey, ja man finner jo ut av ting - det er bare å leite seg nedover listen, men jeg mener at det ikke skal være slik i et så lite forum.. Om f.eks. BSD absolutt må ha eget forum så gikk det kanskje ann å gå over til undermenyer. Sånn at man først fikk et valg mellom 2-3 alternativer (f.eks. "hjelp", "diskusjon", "OS") og så gikk videre til undermenyer (under "diskusjon" kunne man ev. ha en seriøs og en useriøs diskusjon. Under "OS" kunne man da ha "Red Hat", "SuSE", "BSD" osv.... må da kunne gå ann at BSD ligger i samme katalog som linux distroer? :)

Forøvrig synes jeg at BSD burde slutte å snylte på andre forum :lol:

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ak » tir 10.08.2004 14:05

Tja,, i realiteten er det 9 forum med de fire viktigste (- BSD) øverst. Legger ikke skjul på at jeg har med BSD mest for å signalisere at de er velkommen.

Når det gjelder oversiktligheten: Å ha under-kataloger som man må klikke seg inn i er greit når man sitter på rask ADSL linje, men plagsomt om man sitter med noe dårligere.

Det jeg har planer om å gjøre er å endre link-formateringen, slik at overskriftene du faktisk kan trykke på blir lettere å se. Dette gjelder både forums og i artikler på forsiden. Desverre er dette mye mere komplisert enn det høres ut eller burde være, så det må skje når jeg har litt mer pusterom på jobben.

Edit: Sier ikke at jeg dermed nekter å gjøre andre ting, men dette er første mål. Å gjøre phpbb2 oversiktlig er en mamut-oppgave i seg selv.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Fortsatt for mange forum....

Innleggav kaffetrakter » tir 05.10.2004 8:51

Altså, jeg er f o r t s a t t av den formening at det er et altfor stort antall forum. Alt blir så uoversiktlig at, jeg sjelden gidder og titte inn på forumene. Selv om jeg har vært innom linux1.no omtrent daglig siden starten.

Som et alternativ. Det er vel ikke mulig å la brukerne velge hvor mange forum man skal få frem gjennom oppsettet av "min konto"?

Eller. Om man kunne delt inn tre grupper med undermenyer. Hvor du ved rot menyen bare ser hovedmenyene. Isåfall ville jeg argumentere for å dele inn "linux", "BSD" (om det absolutt må være med), "diskusjon".

Man kan jo ha undermenyen "diskusjon" under linux også da eventuelt for linux spesiifikke debatter.

KORT SAGT: jeg likte den forummenyen man hadde i gamle linuxguiden.no ganske bra :lol:

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Fortsatt for mange forum....

Innleggav (m) » tir 05.10.2004 9:06

eplekjekk skrev:KORT SAGT: jeg likte den forummenyen man hadde i gamle linuxguiden.no ganske bra :lol:

Men der var det jo aldri noen som postet :wink:
medlem i 231 måneder
 

Innleggav kaffetrakter » tir 05.10.2004 20:39

Det kan vel tenkes at årsaken til at det er flere postinger her skyldes at aktivitetsnivået fra administrator er mildt sagt mye bedre.

Ingen vits i å poste om sidene er døde...

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ak » ons 06.10.2004 0:00

Ok, vi begynner jo å få et bilde av hva folk sender inn. Jeg har villet ha det ganske åpent i begynnelse, fordi sorteringen påvirker hva folk faktisk sender inn.

Ser for meg noe sånt:

Slå sammen Andre spørsmål, humor, sikkerhetsnett til en "Generell diskusjon"

Foraene under Open Source i Norge slåes sammen til et forum som havner i kategorien programvare.

Jeg tenker på å redusere "overhead", dvs. ikon-rekker og og "Vis dine egne innlegg" etc., men det er litt arbeid og må vente 1 til 2 uker.

Høres det bra ut? Hvilken oppløsning kjører du på? Jeg jobber med 1920x1200 og knøttliten skrift, så det aller meste passer inn på skjermen min uansett ;) Vet det gir et litt skjevt syn hva angår nettsider.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron