Filstørrelsevisning i gnome

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Filstørrelsevisning i gnome

Innleggav sveur » ons 14.01.2009 3:40

Jeg har brukt filstørrelsevisning i Dolphin i KDE i Kubuntu før. I 7.04 eller noe, og i Gnome vil jeg ha det samme. Jeg har installert Dolphin via apt, men jeg finner ikke filstørrelsevisning via view - view mode. Kan jeg enkelt legge inn det, eller finnes det et annet program som gjør det samme? Jeg trenger det til en litt full harddisk.
medlem i 208 måneder
 

Re: Filstørrelsevisning i gnome

Innleggav moma » ons 14.01.2009 10:18

I GNOME kan du også benytte "Disk Usage Analyzer". Følg den siste lenken i denne posten: viewtopic.php?f=427&t=190523&p=1771569#p1771569

GNONEs Nautilus viser filstørrelsen [hvis ikke så sjekk perefrences (egenskaper) og legg til kolonne for filstørrelse.]. Men Dolphins filstørrelsevisningmodus er vel noe helt annet?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Filstørrelsevisning i gnome

Innleggav unbob » tor 15.01.2009 2:39

Ang. dolphin:
Regner med du har byttet view mode til Details.
Velg så Size i Additional information eller i Adjust view properties i bunn av View menyen.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Filstørrelsevisning i gnome

Innleggav sveur » tor 15.01.2009 3:04

Jeg var ute etter den funksjonen hvor skjermbildet blir fylt av firkanter hvor store firkanter er store filer og små firkanter er små filer. Baobab er et ypperlig alternativ der. Sektordiagrammer er jo penere enn firkanter!

Takk takk for hjelp hjelp :-)
medlem i 208 måneder
 

Re: Filstørrelsevisning i gnome

Innleggav unbob » tor 15.01.2009 4:01

hehe, åja...tror det må være noe Kubuntu spesifikt i tilfelle...jeg har aldri sett noe slikt i de Dolphin versjonene jeg har brukt.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Filstørrelsevisning i gnome

Innleggav thorak » tor 15.01.2009 10:47

Jeg tipper du i utgangspunktet var ute etter kdirstat

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Filstørrelsevisning i gnome

Innleggav aNordal » tor 15.01.2009 20:39

Jeg var ute etter den funksjonen hvor skjermbildet blir fylt av firkanter hvor store firkanter er store filer og små firkanter er små filer.


Den funksjonen finnes i Konqueror versjon 3. Sist sett i Knoppix versjon 5-ettellerannet.

Ganske likt Kdirstat, men som et valg i "vis"-menyen i Konqueror, ikke et eget program.
medlem i 206 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere