Gnomad2 problemer

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Gnomad2 problemer

Innleggav hanspb » søn 17.05.2009 17:57

Hei og god 17. mai!
Jeg har nettopp kjøpt meg en Creative Zen mp3-spiller, og jeg tenkte å bruke Gnomad2 for å overføre filer til og fra den. Jeg kjører Ubuntu 8.10, og der er Gnomad2 i versjon 2.9.1-1, som har en bug jeg ganske raskt ble offer for. Når jeg starter programmet i terminal får jeg følgende:

Kode: Merk alt
TagLib: Vorbis::File::read() - Could not find the Vorbis comment header.
Segmentation fault


Dette er så vidt jeg har funnet ut en bug som er rettet i versjon 2.9.1-1.1.

Feilmeldingen nekter å forsvinne selv om jeg reinstallerer, sånn at jeg altså skulle starte helt fra bånn av, men et eller annet sted blir dette liggende. Så har jeg prøvd å hente en nyere deb fra Debian, men der er det problemer med avhengigheter. Jeg har også prøvd å kompilere selv siste versjon, men også der er det avhengigheter som jeg ikke får løst. så nå sitter jeg her med en mp3-spiller som jeg ikke får lagt inn ting på. Det skal også nevnes at jeg har prøvd Kzenexplorer, men den så ikke spilleren en gang.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Gnomad2 problemer

Innleggav omaha » søn 17.05.2009 18:09

Jeg benytter ikke Gnomad, men det er et eget ppa repo som inneholder Gnomad2 2.9.1-1 for Gutsy og Hardy :

https://launchpad.net/~jbbr/+archive/ppa
medlem i 204 måneder
 

Re: Gnomad2 problemer

Innleggav hanspb » søn 17.05.2009 18:29

Takk for forsøket, men det er 2.9.1-1.1 jeg trenger, den som er her er så vidt jeg skjønner fremdeles 2.9.1-1. Dessuten er jeg på Intrepid, ikke Hardy.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Gnomad2 problemer

Innleggav omaha » søn 17.05.2009 19:01

medlem i 204 måneder
 

Re: Gnomad2 problemer

Innleggav hanspb » man 18.05.2009 10:44

Takk for forsøket, men det er samme gamle versjon der. Denne er fra august i fjor, og feilen ble fikset i desember. Tror jeg lar det ligge en stund.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]