Evolution innboksproblemer

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Evolution innboksproblemer

Innleggav hanspb » tir 19.05.2009 22:12

Jeg fikk et problem med at mail som kom inn ikke la seg i innboksen, men bare forsvant ut i løse luften. Dette løste seg merkelig nok ved at jeg ga mappen ~/.evolution et nytt navn, slik at en ny mappe ble opprettet neste gang jeg startet Evolution. Da dukket de savnede mailene opp i den nye innboksen. Sammen med dem kom også en hel del gamle mailer som jeg hadde lest før og enten slettet eller lagt i andre mapper. Noen som har vært borti noe lignende? Det gjelder Evolution 2.24.3 i Ubuntu 8.10.

edit: Der skjer mer rart også. Jeg kopierte inn de gamle mappene og filene til den nye .evolution-mappen og restartet maskinen. Da jeg så åpnet Evolution igjen skjedde det samme. Jeg fikk beskjed om 9 nye meldinger, men det kan ikke ha kommet noen nye på de få minuttene. Og Innboksen er tom. Derimot sier mappelisten at der er 140 uleste meldinger i Papirkurv, men når jeg går inn i Papirkurv så er der ingen uleste. Og i mappen Søppel skal det etter sigende være 6 uleste, men jeg kan ikke se noen. Veldig rart.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Evolution innboksproblemer

Innleggav terjejh » ons 20.05.2009 9:51

Jeg har selv aldri kommet igang med Evolution; min erfaring er i hovedsak fra Netscape/Mozilla-baserte epost klienter. Har opplevd i sjeldne tilfeller at epost ikke ble vist, selv om jeg vet de var kommet inn.

Et par tips å undersøke:
Har du sjekket at ikke noe view filter er påslått? Dvs. sortering av hvilke meldinger som skal vises (leste, uleste, alle o.l). (Tror filtre slås av i Evolution under Search bar>Clear).

Dernest ville jeg sjekket at konto path oppsettet (preferences eller .prefs i Mozilla/SeaMonkey) stemmer overens med de kontoene du ser. Du kan evt. også søke (find) og sjekke størrelsen (la -la, du -sk) på de mappene/filene du finner for Evolution på systemet ditt. Send deg selv en epost med et større vedlegg, og se hvilke filer som vokser.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Evolution innboksproblemer

Innleggav hanspb » ons 20.05.2009 12:11

Takk for svar, jeg får forske litt på det.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Evolution innboksproblemer

Innleggav NewBee-Petter » ons 28.10.2009 22:45

Jeg sier bare Thunderbird. Brukte Evolution i mange år, men etter mye rart (heng, mail som forsvinner, spam filter som ikke funker helt, +++) bestemte jeg meg får å konvertere til Thunderbird. Har ikke angret 1 sekund på det.
Nå bruker vi alle her i huset Thunderbird og er kjempe fornøyde. :-)

http://www.mozillamessaging.com/en-US/t ... d/all.html

Mvh
Petter

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron