Laserskriver anbefalinger??

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

Laserskriver anbefalinger??

Innleggav Karl_graf » tir 09.12.2008 1:19

Jeg trenger en ny laserskriver,noen som har no anbefalinger?

Det beste hadde vært å finne en som funker med en gang uten å leite etter drivere.
kjører Ubuntu 8.10
medlem i 193 måneder
 

Re: Laserskriver anbefalinger??

Innleggav iblis » tir 09.12.2008 9:53

Du kan gå inn på Printer configuration å se hvilke printere som alt har drivere inn. Er en lang liste.

bruker selv en Lexmark E120n via NAS.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Laserskriver anbefalinger??

Innleggav Karl_graf » tir 09.12.2008 23:53

Takk for info :-)
medlem i 193 måneder
 

Re: Laserskriver anbefalinger??

Innleggav Nulani » ons 10.12.2008 1:35

Kan óg sjå her i databasen til OpenPrinting.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Laserskriver anbefalinger??

Innleggav metacrawler » tir 11.08.2009 12:08

(Gammel tråd, men følger opp...)
Har Samsung ML2010, og den funker "out of the box" med CUPS.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Laserskriver anbefalinger??

Innleggav sturla » tir 11.08.2009 15:00

Har også Samsung. Tar under ett minutt å sette opp i Linux (også Ubuntu). Drivere ligger klar i OS'et.

Min er en tre-fire år gammel sort hvitt nettverkslaser (ML 2251N). Anbefaler å kjøpe en med nettverk, slik at alle i huset med letthet kan koble seg til å skrive ut. Hvis du ikke er avhengig av farge utskrifter er en sort-hvitt skriver det beste. Pris tatt i betrakning. Toner til min kostet på incklub omlag 1000 kroner. Men da har jeg den i sikkert to år før jeg må ha ny toner.

Hva med en Samsung ML-2571N, PCL6, PS3: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322747. Den er billig. Minner veldig om den jeg har selv.

Kommer frem av specs at linux er støttet. Ubuntu ikke nevnt, men ingen grunn til at denne ikke burde være støttet også der.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Laserskriver anbefalinger??

Innleggav QtanJ » tir 11.08.2009 15:35

Du bør gå for nettverksskrivar ja. Elles vil eg fraråde Xerox 6110N fordi papiret av og til låser seg slik at du må dra det ut sjølv. Fargene er heller ikkje heilt gode. Den bruker og litt lenger tid enn eg liker frå du trykkjer skriv ut til den startar utskrifta. Eg kjøpte den då den var på tilbod(under 1000kr) og det var den billegaste fargelaseren eg fekk tak i. Drivarane er greie, men skrivaren er ikkje fullt så grei.
medlem i 209 måneder
 

Re: Laserskriver anbefalinger??

Innleggav adder1972 » tir 11.08.2009 18:14

Jeg har brukt en HP Deskjet 1010 i mange år. En styr uten like å få den til å virke under WinXP. I Ubuntu var det bare å plugge den i og printe ut.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 


Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]