lydproblemer i kubuntu med altec lydkort

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Re: lydproblemer i kubuntu med altec lydkort

Innleggav unbob » søn 20.09.2009 20:23

Etter litt googling virker det som at flere med samme kort har lyd fra headphone utgangen... er dette tilfelle hos deg?

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: lydproblemer i kubuntu med altec lydkort

Innleggav Ambivalmeister » søn 20.09.2009 20:33

Ja. jeg har ingen lyd overhodet fra noen utganger. Ikke de vanlige høyttalerne heller, og det er først og fremst de jeg vil ha lyd i.
medlem i 202 måneder
 

Re: lydproblemer i kubuntu med altec lydkort

Innleggav unbob » søn 20.09.2009 21:15

Du fjerner det du legger til /etc/modprobe.d/alsa-base.conf og gjør en omstart mellom hver gang ikke sant?

Neste jeg hadde prøvd var å bygge alsa fra siste versjon (1.0.21) men det er kanskje ikke så aktuelt...

Har du prøvd noen andre distroer?
Ubuntu bruker versjon 1.018. Mandriva f.eks. bruker 1.0.19... kanskje det letteste å se om det virker med den?

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: lydproblemer i kubuntu med altec lydkort

Innleggav Ambivalmeister » søn 20.09.2009 21:19

Vel, bygge dette opp er ikke noe for meg, jeg er ikke akkurat noen programmerer. Fjernet? Nei, jeg gjorde ikke det, men skal se om jeg ikke kan gjøre det. Om noen ikke kan hjelpe innen ett par dager, så blir det mepis på maskinen......
medlem i 202 måneder
 

Re: lydproblemer i kubuntu med altec lydkort

Innleggav unbob » man 21.09.2009 22:14

Regner med kortet virker i Mepis da? Sikkert fordi de bruker Alsa v1.0.21...

Neste kubuntu versjon som kommer om ~1 mnd vil sikkert virke også.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: lydproblemer i kubuntu med altec lydkort

Innleggav Ambivalmeister » man 21.09.2009 23:07

Joda, det fukna, helt til jeg oppdaterte systemet, da sluttet det å virke. la inn Kubuntu igjen, og håper på versjonsoppgradering snart. Musikk har jeg jo tross alt stereoanlegg til..Men litt frusterende.

men takk for all hjelp, dere! :-)
medlem i 202 måneder
 

Forrige

Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]