Copy/Paste i Linux

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Copy/Paste i Linux

Innleggav geirergoy » tir 30.03.2010 21:45

Hei!
I Windows kan man kopiere tekst fra en nettleser, slå den av, starte et annet program, og lime inn teksten.

En ting som forundrer meg med Linux, er at hvis du stenger programmet du kopierte teksten fra, er det ingenting å lime inn i det andre programmet.

Stemmer dette? Eller er jeg helt på jordet?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Copy/Paste i Linux

Innleggav Tertitten » tir 30.03.2010 22:37

I KDE har man Copy/Paste applet, og det har man i Gnome også, du kan legge til de som Plasma/Applet på verktøylinjen. De siste copy ligger da tilgjengelige i disse.

Ellers stemmer det ganske bra ja, og det er rimelig irriterende også om du spør meg.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Copy/Paste i Linux

Innleggav JimmyVolatile » ons 31.03.2010 8:45

Jeg har ikke rukket å finne ut av at dette ikke fungerer selv etter 3 år med Linux-bruk på hjemmefronten men det høres jo litt tungvindt ut ja. Man forventer jo at det virker.

En litt annen ting: Er det noen som vet hva man må gjøre for å få Alt+Tab til å virke under dra og slipp-operasjoner? o_O Dette virker jo rett og slett ikke i vanilla Ubuntu Gnome / Linux Mint Gnome. Dette er en produktivitets-brems man fort støter borti dersom man skifter fra Windows. Jada, det er fullt mulig å åpne filbehandleren, ta tak i noen filer, dra dem ned til oppgavelinja, vente til det andre vinduet dukker opp og deretter slippe filene. Men det er *treeeeigt* >:-o
medlem i 182 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron