Skrivebordssøk i Kunbuntu...

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Skrivebordssøk i Kunbuntu...

Innleggav sturla » søn 01.05.2011 13:04

Jeg har satt opp skrivebordssøk i Nepomuk/Strigi tjeneroppsettet via systeminstillinger. Jeg har satt systemet til å indeksere filer i egen hjemme mappe. Men når jeg søker på filer via søk i hovedmenyen blir jeg ikke klok på resultatene. Den finner liksom ingenting. Den finner programmer, men om jeg søker på filnavn eller ord som burde ha vært indeksert ved hjelp av Strigi, kommer det ikke opp noen ting.

Hva er det jeg gjør feil?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Skrivebordssøk i Kunbuntu...

Innleggav KMJ » søn 01.05.2011 22:50

sturla skrev: Men når jeg søker på filer via søk i hovedmenyen blir jeg ikke klok på resultatene. Den finner liksom ingenting. Den finner programmer,


Ikke så rart siden det er ikke ett genrelt søkefelt, men det er for å søke i hovedmenyen. Ganske naturlig at den finner programer som er registrert i menyen, men ikke noe annet:-)

Det greieste er å bruke Dolphin, der har du også en del valglmuligheter som enkelt hjelper til å rafinere søket ditt.

Eller du kan sette opp Alt-F2 dialogen til også å gi resultater fra Nepomuk/Strigi databasen. I min distribusjon er det i alle fall ikke satt opp som standard, så det må konfigureres.

Erfaren
medlem i 219 måneder
 

Re: Skrivebordssøk i Kunbuntu...

Innleggav sturla » man 02.05.2011 1:01

Ok, det forklarer jo det meste. Men hvorfor er ikke dette knyttet opp i mot indekseringstjenesten, slik som i windows bl.a? Har hele tiden trodd det var noe feil med innstillingene...

Fungerte greit fra dolphin da. Men det hadde jo vært greit med en liten sak nede på oppgavelinja. Forsøkte å legge inn en søkesak ved å legge til skjermelementer. Fikk ikke noe som fungerte der. Hadde vært greit med noe slikt, men Dolphin får gjøre jobben så lenge.

Men at ikke KDE teamet har klart å integrere dette på hovedmenyen da... skuff :-(

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Skrivebordssøk i Kunbuntu...

Innleggav KMJ » man 02.05.2011 21:45

Så vidt jeg veit så kan da alt-f2 dingsen også brukes fra panelet, så det skulle da ikke være noe problem. Krever selfølgelig som sagt at den settes opp riktig.

Erfaren
medlem i 219 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron