Ønskeliste i1 v5

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Ønskeliste i1 v5

Innleggav admin » ons 03.08.2011 14:30

Vi har såvidt begynt å planlegge og jobbe på neste versjon av i1 (v5) og i den anledning er det vel på høy tid å noen «ønsker» fra våre brukere. Denne tråden kan dermed ses på som en offisiell «ønskeliste» for neste versjon av i1.

Vi kan ikke love å gi dere funksjonene som foreslås, men vi skal ta det med oss i vår interne diskusjon om oppdateringen.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Ønskeliste i1 v5

Innleggav PureRushh » tor 11.08.2011 9:55

En slaks funksjon som kan gi et kvalitetspoeng til brukere som har gode svar. Da kan man heller trykke på kp knappen isteden for å poste et innlegg som sier "Enig." osv.

PureRushh

Moderator
medlem i 160 måneder
 

Re: Ønskeliste i1 v5

Innleggav ddybing » tor 11.08.2011 11:40

En egen "Gis bort" kategori i "Kjøp og salg".
Kvalitetspoeng som necnt over, eller en form for rykte, slik man ser på brukere på diskusjon.no.

Ellers er jeg "pretty much happy" med hvordan det er idag :-)

Men, en ting til. Jeg merker at hvis jeg poster et innlegg på f.eks iPod1, via forumet her på Mac1 virker det som det kan ta opptil en halvtime(mulig mer/mindre) før innlegget dukker opp på iPod1's "Siste fra forum". Er dette noe som kunne blitt forbedret, eller er det bare sånn? :-)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Ønskeliste i1 v5

Innleggav MSg » tor 11.08.2011 11:48

Jeg etterlyser en funksjon som gjør at hvis man har skrevet et innlegg i en tråd, for siden å ville føye til noe ved å skrive et nytt innlegg, så slås innleggene automatisk sammen hvis du allerede har siste innlegget i tråden. Nå får man bare beskjed om at det ikke er lov til å dobbeltposte, men hvis man f.eks skal sitere noen i en post lenger bak blir dette en kronglete oppgave hvis man ikke kan "dobbeltposte" for så å ha forumet automatisk slå postene sammen. Litt som på diskusjon.no.

Gjøre det enklere å velge (mulig det er, men bare jeg som ikke har funnet det..:b) at man ikke ønsker noen som helst epostvarsling av nye poster i tråder man er aktive på. Og hvis det alt er, så gjøre det enklere å finne disse. (vet man kan trykke det av når man skriver et innlegg, men jeg vil kunne skru dette av som standard.

Hadde også vært fint med en "send dette innlegget som epost"-funksjon i forumet og på selve sidene slik at man enkelt kan dele nyttige innlegg/artikler med venner og bekjente.

Få inn slik at hvis et innlegg blir endret av en moderator kan ikke brukeren som eier innlegget fjerne moderatorkommentaren fra innlegget uansett hva. Så vidt meg bekjent nå er det bare for en bruker å gå inn og endre hva en moderator har skrevet som kommentar/forklaring på selve innlegget, noe som ikke tjener noen hensikt. Men kan rett og slett legge inn for moderatorer en egen rubrikk under der man skriver innlegget hvor en moderator kan legge inn en moderatormelding på innlegget som kun moderatorer kan fjerne når f.eks brukeren har endret det som må endres i innlegget. Denne teksten bør automatisk være i kursiv for å lettere vise at det er en moderatormelding samt bør den vise hvilken moderator det er som har lagt den inn.

Er også enig i en slag "bra/dritt"-funksjon på innlegg.

Tror det var alt jeg kom på i første omgang.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Ønskeliste i1 v5

Innleggav ddybing » tor 11.08.2011 12:04

MSg skrev:Jeg etterlyser en funksjon som gjør at hvis man har skrevet et innlegg i en tråd, for siden å ville føye til noe ved å skrive et nytt innlegg, så slås innleggene automatisk sammen hvis du allerede har siste innlegget i tråden.

Helt enig. Jeg er endel på diskusjon.no og synes dette er en veldig god funksjon.

En annen ting kunne vært at man kan redigere en kommentar til en artikkel. Nå må mn først finne artikkelen i forumet, finne kommentaren og så redigere den.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Ønskeliste i1 v5

Innleggav AndreasP » tor 11.08.2011 12:36

Mulig jeg maser om dette til det kjedsommelige, men:
touch-versjon av nettsidene, så man kan lese artiklene på iDevicer :-)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Ønskeliste i1 v5

Innleggav ddybing » tor 11.08.2011 13:24

Da hadde det også vært kjekt med en egen, eller optimalisert, versjon for iPad. Slik som at VG har tablet.vg.no til iPad, VG.no til PC`er og touch.vg.no til mindre enheter som iPod Touch og smarttelefoner.

Slik som de gjør i App Store, en HD versjon for iPad og en mindre for iPod Touch og iPhone.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Ønskeliste i1 v5

Innleggav Wavelength » fre 12.08.2011 21:18

Fint at det tas hensyn til brukerne når dere oppdaterer i1.
Derfor synes jeg det bør lages en artikkel slik at flere kan komme med sine synspunkter (selv om det sannsynligvis vil gå litt over stokk og stein med forslagene).

Selv er det et par ting jeg kunne tenkt meg en liten forandring på.
1. Automatisk legge til forumlinken for en artikkel, og/eller legge til muligheten (hurtigknappene) for meta-tagger i kommentarfeltet under en artikkel.
2. Når en trykker på guider og tester idag kommer de bare i den rekkefølgen som de ble laget. Mener at spesielt noen guider bør ligge øverst/godt synlig. Det gjelder f.eks en minneguide, switchguiden og andre relevante guider om temaer det ofte spørres om på forumet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Ønskeliste i1 v5

Innleggav ddybing » fre 12.08.2011 22:11

Minneguiden kunne godt fått seg en oppdatering i tillegg. Mange av lenkene finnes ikke lenger.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Ønskeliste i1 v5

Innleggav TheRealChristoffer » fre 12.08.2011 22:25

Tapatalk forum app støtte !,,,

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Ønskeliste i1 v5

Innleggav Herman1 » tir 16.08.2011 2:48

i1 Reader for iPad!

Hilsen

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Ønskeliste i1 v5

Innleggav joarek » tir 16.08.2011 3:53

Egen søkefunskjon for forumet, jeg synes dagens (google tilpasset søk) ikke er mye tess. Resultater kommer flere ganger og i rotete format.

Etterlengter også som andre har skrevet en "rating" på nyttige/unyttige innlegg.

Og mest av alt, støtte for bilder større en 500x500! Dette er 2011 ikke 1993 ;)

Om dette skaper problemer for rammer benytt i så fall en slags autoresize kombinert med forstørrelse ved klikk. Eller et valg for foretrukket layout i brukerinnstillinger med (skalert ned eller vis full/begrens til 1600x1200 eller whatever.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Ønskeliste i1 v5

Innleggav Herman1 » tir 16.08.2011 9:30

Guidene bør forresten kunne organiseres litt bedre, så det blir lettere å finne frem. De burde sorteres etter emne og ikke etter innskrivningsdato! Særlig synes jeg det bør være enkelt å finne alle mulige former for Switch-guider, forumet må være åpent for de som nettopp er gått over til Mac.

Hilsen

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Ønskeliste i1 v5

Innleggav Wavelength » tir 16.08.2011 11:02

Eksterne linker åpner i ny fane!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Ønskeliste i1 v5

Innleggav MSg » lør 03.09.2011 10:59

Og, men dette gjelder kanskje mer for moderatorer etc: et litt mer oversiktelig moderatorpanel samt bedre kompatibilitet med iPad etc. Jeg benytter iPaden stort sett hele tiden og er inne på forumet via denne. Hadde vært fint hvis forumet var bedre tilrettelagt for bruk på iPad:)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Neste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron