Linux og Ubuntu er glimrende til dagligdagse oppgaver og vil definitivt kunne tilfredsstille deg og vil virke glimrende på maskinen du tenker på å kjøpe.Men delvis pga masse lovord jeg har hørt, er jeg nysgjerrig på Linux, og vil gjerne prøve det til "daglige" oppgaver. Valget har falt på Ubuntu, ettersom jeg har sett dette i bruk, og likte det jeg så. Vurderer også Mint, men desktopen i Ubuntu ligner tilsynelatende litt mer desktopen i OS X. Mint kan kanskje også tilpasses sånn at man får "dock" (eller noe som ligner) i bunnen av skjermen og linja med klokke etc på toppen? Tenker ikke på MacBuntu - jeg vil gjerne lære meg Ubuntu (eventuelt Mint) på dets egne premisser.
Hva er forresten forskjellen på Gnome og Unity?
Her finnes det en del muligheter i Linux også. Så fremt du ønsker å synke musikk osv ihvertfall. GTKPod er vel ett valg, banshee skal fint kunne synke musikk, mulig rhythmbox også er i stand til dette uten at jeg er sikker..Eneste nøtta er iTunes, som jeg er avhengig av pga iPhone. Men iMacen min lever fortsatt en stund til, og iTunes kan jo også installeres på Windows-partisjonen, i verste fall.
Returner til Generell diskusjon
Registrerte brukere: FAST WebCrawler [Crawler], Google [Bot], Google Adsense [Bot], Google Feedfetcher