Web TV (enda en gang...) [Løst-?]

Forumet hvor ingen spørsmål er dumme, eller hvis du har et Linux- og BSD-relatert spørsmål som ikke passer i kategoriene nedenfor.

Web TV (enda en gang...) [Løst-?]

Innleggav Abbyss » søn 26.11.2006 19:44

Hei!
Enda en gang har jeg problemer med og kunne se Web TV, Jeg har installert Ubuntu 6.10 Edgy på nytt og har installert Automatix2. Dette har fungert fint før men nå får jeg opp en melding som dette (fra NRK WEB TV)

Totem kunne ikke spille av «http://www1.nrk.no/nett-tv/bilder/spot/annonse_4_3.jpg».

Lignende melding kommer når jeg prøver og se WEB TV fra DR (Dansk Radio) og når jeg prøver og se Videoer fra http://www.viva.tv bare at da kommer det ingen feilmelding men det er bare en grå ramme men ingenting skjer.

Noen som har ider?

Edit:
Vel, jeg har løst mitt problem men ikke kilde problemet :-)

Jeg tok og installerte Ubuntu 6.06 siden denne er så stabil, la inn automatix, men styrte meg litt med og legge inn allle de media spillerene som man egentlig ikke trenger. Installerte xmms og Streamtuner med #apt-get og nå er det bare gode greier her :-)


Mvh
Abbyss
Sist endret av Abbyss den ons 29.11.2006 10:16, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav hanspb » tir 28.11.2006 12:37

Jeg har også problemer igjen, begynner å gi opp alt som har med nett-tv å gjøre (i Firefox). Det virket fint i Ubuntu 5.10, men i 6.06 og 6.10 har det vært helt umulig å få til skikkelig, selv om jeg bruker Automatix til å installere mplayer-plugin, kodeker og alt mulig.

Situasjonen nå er at den multimediapluginen som er listet først i about:plugins er
Kode: Merk alt
Totem Web Browser Plugin 2.16.2

    Filnavn: libtotem-basic-plugin.so
    The Totem 2.16.2 plugin handles video and audio streams.

Den har ikke wmv i listen over filendelser. Det har derimot
Kode: Merk alt
Windows Media Player Plug-in 10 (compatible; Totem)

    Filnavn: libtotem-gmp-plugin.so
    The Totem 2.16.2 plugin handles video and audio streams.

som står litt lenger nede, og også
Kode: Merk alt
Windows Media Player Plugin

    Filnavn: mplayerplug-in-wmp.so
    mplayerplug-in 3.31

som står enda lenger nede.

For meg personlig er det ikke så om å gjøre, men 9-åringen spør stadig etter å se barne-tv-programmer som han har gått glipp av, og nå som Flash endelig virker skikkelig (NRK's barnesider er bare Flash) er det ganske plagsomt å måtte ty til Windows. Når jeg prøver å spille nett-tv får jeg bare følgende:
Kode: Merk alt
Can't parse that
no files


Noen ideer?[/code]

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav lars-e » tor 30.11.2006 20:56

Om du fjerner libtotem fra firefox sin plugin mappe, vil den bruke mplayerplug-in for avspillingen.

/usr/lib/mozilla-firefox/plugins
/usr/lib/firefox/plugins

Er vel de plassene du vil finne den for Firefox, tenker jeg. Søk etter libtotem-gmp-plugin.so libtotem-basic-plugin.so og se hvor du finner den, med henvisninger til Firefox. Fjern de, eller legg de på en annen plass, og sjekk at du får spilt av NRK med mplayerplug-in

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Abbyss » tor 30.11.2006 21:44

Hei lars-e

Ja, det kan være løsningen på det mysteriet :-)

For tidligere har det ALTID stått at "filen" blir lastet med mplayer i Web-Tv, men ikke denne gangen. Men som jeg har skrevet ovenfor, jeg installerte Ubuntu 6.06 og fikk ingen problemer med Web-Tv etter det :-)

Takker for svar!

Regards Abbyss

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav hanspb » fre 01.12.2006 12:08

Det hjalp et stykke på vei å fjerne libtotem. Nå spiller nett-tv ihvertfall i mplayer, men det hakker som bare søren, og det har ikke vært noe særlig problem før. Det kan selvfølgelig være linja jeg sitter på nå. Jeg sitter i NRK-huset og linjene her varierer ofte _veldig_ med hvilken kontakt man plugger seg i... det pleier å være mye mer stabilt hjemme.
:-)

Edit:
Mulig det løste seg. Satte cachesize=1024 i /etc/mplayerplug-in.conf, og nå hakker det ikke mer.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav lars-e » fre 01.12.2006 16:57

Høres bra ut!

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Hjelp! / Hvilken distribusjon? / Usortert



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]