lug1.no

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

lug1.no

Innleggav LuiGi » tir 09.01.2007 1:54

Hva synes dere om denne ideen?
Jeg er villig til å sette opp dette domenet.

Det jeg lurer på:

Mange som er interisert?
Hva bør jeg/vi ha på siden?

Forslag taes imot som ett stort takk.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ak » tir 09.01.2007 16:33

Utbroder litt mer hva du hadde tenkt deg, så kanskje folk får lyst til å diskutere det :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Lomz » tir 09.01.2007 17:02

En ting som burde være på siden, om det ikke finnes fra før, er en default-mal på hvordan starte en LUG.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Roberth » tir 09.01.2007 18:31

Og i forumet burde det være tag for hvilken lug brukerne er med i.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav ak » tir 09.01.2007 18:36

Godt forslag, jeg har et par ideer hva jeg har lyst til å gjøre med neste generasjon av forumet, men tilbake til lug1.no som tema i denne tråden :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Roberth » tir 09.01.2007 18:48

ak skrev:Godt forslag, jeg har et par ideer hva jeg har lyst til å gjøre med neste generasjon av forumet, men tilbake til lug1.no som tema i denne tråden :)


Vel det gjaldt nå egentlig forumet til lug1.no...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav cybercoin » tir 09.01.2007 20:36

Forumet på lug1.no kan vel være synkronisert med Linux1 sitt? På samme måten som forumet på Mac1 og iPod1.

Foreslår at det blir ein del av i1, med omtrent samme grensesnitt og samme serverar og oppsett.

Eller at lug1 bare blir ei underside av linux1, altså ikkje eit eiga domene. Men at det eventuelt kan utvikla seg til ei eigen side seinare ;)

Uansett, fantastisk bra forslag! Lug1 er hjarteleg velkommen, og det trengs!

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Leno » tir 09.01.2007 21:46

Hva med å gi LUGs sub-domener og en blogg til nyheter?

Kanskje : http://www.lugnavn.lug1.no ? , men går jo med http://www.lug1.no/~lugnavn også.

Det hadde vært en kul ide, holder jo på å utvikle noe liknende (men langt fra ferdig da :-/ )

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav LuiGi » tir 09.01.2007 23:15

Slik jeg tenker det er :
Ha en forside der forskjellige lugger kan legge data om hvordan møtet har vært.
Forum for forskjellige lugger er også noe jeg kan sette opp om ønsket er der.
Ha en Download seksjon der andre kan laste ned feks om oslo lug har en guide for hvordan ta install av Ubuntu.

Sub-domener er også noe jeg kan fikse vist folket er interisert.

Roberth : Ja, dette er noe "jeg" kan helt sikkert fikse også, vet ikke hvordan, men får vell vite dette også.

Lomz : Ja, det kunne vært kjekt, kansje noen vil lage en slik en.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav spacefly » ons 10.01.2007 3:10

Høres ut som en bra idé. Bare å sette igang, så er det kanskje enkler å overtale admin her på Linux 1 til å vurdere det som en sub-side eller en tilleggs-side.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav LuiGi » ons 10.01.2007 18:07

er det mange lugger her inne som er interisert i noe slikt da?

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Sett i gang og se hva som skjer

Innleggav olemartin » ons 10.01.2007 23:58

spacefly skrev:Høres ut som en bra idé. Bare å sette igang, så er det kanskje enkler å overtale admin her på Linux 1 til å vurdere det som en sub-side eller en tilleggs-side.


Det var slik jeg tenkte med drupal1.no også.Hvis ingen gjør noe, blir det jo ingenting heller. Og nå er det flere som er interessert i å delta. Siden vokser sakte men sikkert. De tre T'er.
Sett i gang og se hva som skjer.
Og lykke til.
medlem i 234 måneder
 

Innleggav boo10 » tor 11.01.2007 2:59

Det eneste lugene trenger i norge er en paraplyorganisasjon som FAKTISK samlet alle lugene. Slik det er i dag sliter de fleste LUGene med både økonomi og folk.
En organisasjon som faktisk kunne fulgt opp lugene, jobbet politisk nasjonalt i forhold til linux og OS, få støtte som kan fordeles på medlemslugene, skape et miljø, bistå med hjelp av oppstart og hjelpe med å få tak i foredragsholdere. Dette er stikkord som kunne fått ting til å skje i linux-miljøet.

Sammen er vi sterke, men slik det er nå så er det en hel haug av lug'er i Oslo området, ingen klarer å samarbeide noe særlig og alle har for få hver for seg til å få til noe bra. De eneste som er store og aktive er NUUG og OLUG. Jeg pleier å delta på møter hos begge to og fatter ikke at de skal være to organisasjoner. Alle de andre har meget lite aktivitet.

Jeg er selv leder i NITH-LUG og kunne gjerne prøvd å gjort noe for å få til noe av det jeg nevnte, men LUGen våres ligger under skolen med støtte derfra. Det er derfor ikke noe særlig å starte med den typen ting.
Ettersom vi bare er rundt 20 medlemmer har jeg vurdert å legge ned, for så å stille lokaler til rådighet gjennom studentrådet til en av de større LUGene.

Jeg er ikke særlig positiv til en side som LUG1 uten at de kan bidra med noe av det nevnt over. Ellers tror jeg vi fint klarer oss med en oppstartsguide og møteplan på linux1.no. Hvis man skal starte opp noe i "1"-kjeden burde det være en side mange bruker og ser nytte i. Tviler også sterkt at OLUG eller NUUG kommer til å legge ut mange artikler der, når de ikke klarer å legge ut noen på sine egne sider.

sorry for litt avsporing her og der, men var for å fortelle litt om hvordan en liten LUG føler det.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Lomz » tor 11.01.2007 3:41

boo10 skrev:Det eneste lugene trenger i norge er en paraplyorganisasjon som FAKTISK samlet alle lugene. Slik det er i dag sliter de fleste LUGene med både økonomi og folk.
En organisasjon som faktisk kunne fulgt opp lugene, jobbet politisk nasjonalt i forhold til linux og OS, få støtte som kan fordeles på medlemslugene, skape et miljø, bistå med hjelp av oppstart og hjelpe med å få tak i foredragsholdere. Dette er stikkord som kunne fått ting til å skje i linux-miljøet.

Du har egentlig veldig rett, men man kan jo faktisk skape noe bra ut av en slik side.
Hvis man får en representant fra hver LUG til å sitte i et form for styre for lug1.no, et styre som kan være med på å samordne aktivitetene til de forskjellige luggene, og for å øke samarbeide mellom dem.
Dette kan på lengre tid gi den kraften som sikkert flere av oss ønsker

(Og jeg snakker, jeg som ikke er aktiv i noen LUG, enda i hvertfall...)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Prognatus » tor 11.01.2007 12:00

Jeg er stort sett enig i det boo10 skriver her. En paraplyorganisasjon med politisk agenda er noe vi trenger. http://nlc.no/ drives av noen som har hatt tanker om en paraplyorganisasjon, men jeg synes de har skutt litt utenfor blinken. Mulig at det vil bedre seg i fremtiden. Men hvis LUG1 ikke blir noe annet enn NLC kan det være det samme, synes jeg.

Jeg kan ikke svare for andre enn meg selv. VLUGs medlemmer får avgjøre VLUGs retning i felleskap. Alle avgjørelser vi tar gjøres på grasrotplanet. :)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Neste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]