kritikk

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

kritikk

Innleggav espino » ons 07.11.2007 5:50

Først: Grattis med ny look! Skjønner dere jobber mye med dette, og vil oss alle vel... (Men det er litt uvant :-[ ) Når det er sagt blir jeg også av og til litt provosert av forumets noe pirkete moderatorer. Den stengte tråden under er et eksempel på det. Ytringsfrihet er ikke ulovlig! Jeg skjønner dillemmaet med å diskutere piratkopiering, men å diskutere det er langt fra forbudt. Et annet eksempel er flg.: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?f=132&t=161686

At ahj133 har lagt inn sitt innlegg på et feil sted lar seg korrigere på andre måter enn dette. (Han har vært medlem noen få dager...) Ameneon tillater seg til overmål å kritisere innsendernes språk og norskkunnskaper. Sant og si synes jeg Ameneon burde klappe igjen i så måte, les ditt eget innlegg omigjen:
Du har jo ingen punktum, og et generelt dårlig språk. Hvis vi skal tenke at dette gidder vi ta oss tid til å hjelpe med, må da du kunne ta deg tid til å lese reglene og forklare godt hva som er problemet.

Foruten å være krøkkete norsk skaper det ikke akkurat god tone på et forum. Som i andre av livets sammenhenger går det an å holde kjeft hvis man ikke har noe konstruktivt å si. Jeg minner om deres egne regler:

2. Ingen krangling, drittslenging etc. Vi skal være et hyggelig forum og vi ønsker ikke en slik kjip tone som er på mange andre forum. Så langt har dette gått veldig bra, tonen på forumet er vi meget fornøyd med og vi er jo omtrent som en stor familie.


Helt enig i denne regelen. Mange andre fora lider under en mentalitet som gjør det trasig å være bruker fordi det alltid er noen "besserwissere" som ikke gjør annet enn å poengtere min uvitenhet, uten å bidra en dritt til å løse problemet. OK så gå foran med et godt eksempel dere som er adm. og moderatorer. Forøvrig er jeg veldig takknemlig for dette forumet, lærer mye her av ivrige brukere. Også av de med "teite" spørsmål. Det er mange av oss som har det... :bitchin:

PS: Jeg velger å poste dette her, da det har lite med spørsmålet i den opprinnelige tråden å gjøre.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: kritikk

Innleggav ak » ons 07.11.2007 6:35

espino: Har du glemt regelen om klager på moderering, eller mener du regler er a la carte?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: kritikk

Innleggav espino » ons 07.11.2007 7:06

Oooopps. §1.5 Klager på moderatorer, andre brukere etc. rettes til administrator . Hadde dessverre glemt den i engasjementets hete. (Ja, jeg har lest reglene - men huske dem???) Det er en grei regel, jeg skal holde meg til den heretter. Uansett har jeg vel gjort mitt synspunkt klart? 8-)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: kritikk

Innleggav ameneon » ons 07.11.2007 14:27

Kan gå med på at tonen kanskje kunne oppfattes som krass, selv om den langt fra var ment sånn. Likevel står jeg fullt inne for kommentare; brukere viser ofte at de er mest opptatt av å få svar og løsningen servert på sølvfat innen 3 sekunder, og tenker sjelden på at å ta seg tid til en god forklaring er det viktigste i slike situasjoner.

At brukeren er ny, får så være - det er til tider enorme mengder å ta unna her på forumet, og frustrasjonen over å gi de samme meldinger gang på gang er til tider stor.

Når det gjelder din kommentar om ytringsfrihet, så må jeg legge til at den norske lovfestede ytringsfriheten gjelder i det offentlige rom. Mac1 er således ikke offentlig, i den forstand at det er et privat tiltak. Dvs. at Mac1.no bestemmer selv hvilke emner som kan og ikke kan diskuteres. Litt vanskelig å vite hvilket emne det er du her refererer til, hvor du mener vi har vært for strenge.

Moderator
medlem i 235 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]