Avatarstørrelse

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Avatarstørrelse

Innleggav OleUtne » fre 09.11.2007 19:21

Jeg synes størrelsen på avatarene har blitt alt for liten. Det er umulig å lese hva som står i avataren min. Om dere ikke retter opp dette, blir jeg nøtt til å på nytt ta i bruk min kreative hjernehalvdel for å lage en ny og lesbar en.

Jeg innser nå at det ser ut som en sur gammel mann fra Hamar er sint for at avataren sin ikke synes godt nokk, men jeg er verken gammel eller sur. Jeg innbiller meg at det er flere enn meg lider av samme synspunkt :-)
Sist endret av OleUtne den fre 09.11.2007 19:25, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Avatarstørrelse

Innleggav iAperture » fre 09.11.2007 19:23

Du må sikkert ta i bruk hjernehalvdelen din tenker jeg ;)

Bruk den andre også, så ender du opp med nødt, istedet for nøtt.. noe ekorn er ivrig på :)

Be creative!
medlem i 212 måneder
 

Re: Avatarstørrelse

Innleggav martin » fre 09.11.2007 19:32

Avatarstørrelsen er evaluert og satt til denne bestemte størrelsen av den enkle grunn at vi ønsker fokus på postene (ikke posterne). For de som ikke ønsker avatarer i det hele tatt, er det mulig å skjule i brukerkontrollpanelet :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: Avatarstørrelse

Innleggav OleUtne » fre 09.11.2007 22:51

martin skrev:Avatarstørrelsen er evaluert og satt til denne bestemte størrelsen av den enkle grunn at vi ønsker fokus på postene (ikke posterne).

Skjønner.

Men når vi er inne på det; Er det virkelig nødvendig å vise akkurat på minuttet når alle ble medlem? Jeg mener... Når hver enkelt bruker ble opprettet er vel strengt talt uvesentlig informasjon for den gjennomsnittlige forumbruker, og jeg stiller meg sterkt kritisk til at det skal få en såpass viktig plass som den har i dag (tenker da på under avataren i forumposter). Jeg mener det kunne holdt å plassere det i brukerprofilen. I alle fall er det drøyt å spesifisere det akkurat på minuttet.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Avatarstørrelse

Innleggav SindreM » fre 09.11.2007 23:02

Jeg har faktisk ikke tenkt på at det står på minuttet når man registrerte seg :-P
Er det nødvendig? Nei, men gjør det noe? Nei :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Avatarstørrelse

Innleggav Ingunn » fre 09.11.2007 23:05

Boksen hadde ikke blitt noe bredere av å fjerne tidspunktet, men jeg er enig i at det er litt unødvendig likevel. Personlig synes jeg det er kjekt å se når folk ble medlemmer.. Det er så mange som har så mye surr i avatarene sine og bytter de ut så ofte, at jeg synes små bilder er helt strålende.

Du har jo mulighet til å bruke signaturen din, så da kan du skrive teksten fra avataren der, om det er så viktig for deg ;-) Bare en tanke..
Edit: Haha... «Sirkel?»?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Avatarstørrelse

Innleggav OleUtne » lør 10.11.2007 0:06

«Sirkel?», ja :)

Jeg gjetter på at du førte musepekeren over avataren min, holdt inn museknappen, og dro den over til skrive bordet for så å åpne den i preview eller quicklook? :P

For de som måtte lure, er avataren min et produkt fra en tåpelig diskusjon jeg overhørte en gang; det ble diskutert om en sirkel er nøtt til å ha samme radius hele vegen rundt, eller om en oval også kalles ”sirkel”. Jeg skjønte med ett at det tydeligvis ikke er alle som tenker over at en sirkel er en sirkel, så jeg lagde denne avataren for å frustrere lettfrustrerte mennesker som... ikke tenker over at en sirkel er en sirkel. Det var også et desperat håp på å lage en avatar som kunne bli kjent igjen.

Det såret meg dypt da jeg oppdaget at avataren min var blitt krympet helt ned i det uleselige

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Avatarstørrelse

Innleggav kolby » lør 10.11.2007 0:20

Formatet som nå viser når noen ble medlem skal selvfølgelig endres på, men akkurat nå blir det standardformatet i phpBB en liten stund til.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: Avatarstørrelse

Innleggav Ingunn » lør 10.11.2007 14:18

ole1990 skrev:«Sirkel?», ja :)

Jeg gjetter på at du førte musepekeren over avataren min, holdt inn museknappen, og dro den over til skrive bordet for så å åpne den i preview eller quicklook? :P

Nei, tenk. Jeg kan lese.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]