linux skrev:Hvis alle som er nett kunder f.eks. sender noe som dette inn på
Sigmund skrev:Vi stadfester med dette at internett-tjenesten vil bli å finne på flere plattformer og for flere nettlesere, Vi arbeider konkret med støtte for Windows/ Firefox 1.0 og nyere/ Windows Opera 7.54 og nyere/windows Netscape 7 og nyere, samt Linux /alle nettlesere. Vi kan dessverre ikke gi et eksakt svar på når dette arbeidet vil bli sluttført, men det ligger inne i våre planer for 2006.
Vennlig hilsen
Per Emil Granmorken
Salgssjef Direktekanalen
Siden dere ikke støtter andre os og weblesere enn MS internett explorer kan jeg ikke bruke deres løsninger her.Hvis da dere ikke er villig til å kjøpe en Windows lisens for meg.
Begrunnelsen med at dere leverer markedes sikreste betalings løsning er bare for dårlig som unskyldning for å bare støtte MS internett explorer. Viser til alle nettbanker med støtte for Firefox, Mozilla, Opera med flere. Men løsningen er jo sikker for meg siden jeg ikke får brukt løsningen hos dere. Hva er vel mer sikker enn det?
--snip
netcustomer: yes
type_cardreader: usb
operating_system: macOSX
browser: other
internet_access: Broadband/LAN
message:
Operativ system Linux, hvor er det valget?
Nettleser firefox, hvor er valget?
Prøver igjen etter 2 år og forsatt ikke mulig og spille med operativsystemet linux. Hallo !!hvordan kan en stor/ene-aktør som dere la dette skje?
Det finnes faktisk idag flere OS en windows. Min feilmelding er E-03.
Kortleseren funker som den skal i OS'et, siste Sun java 1.5 installert men uten hell.
--snap
Hei!
Takk for at du kontaktet Norsk Tippings Kundeservice.
Vi takker for din henvendelse angående manglende støtte for ulike plattformer og nettlesere når det gjelder vår internett-tjeneste for salg av spill.
Vi har ved ulike anledninger lovet en forbedring på dette området. Dessverre har vi så langt ikke kunnet prioritere å få på plass disse forbedringene, men vi kan forsikre om at vi er absolutt enig med deg i at dette må på plass. Selvfølgelig vedkjenner vi oss som en stor, seriøs og offentlig aktør, et ansvar for å tilby plattformuavhengige løsninger.
Til informasjon har vi så langt prioritert å gjøre internett-tjenesten for salg av spill mer robust og brukervennlig på eksisterende plattform. Dette har vi også formidlet til Forbrukerrådet i brevs form i november i fjor, som svar på en henvendelse av likelydende karakter.
Vårt ønske er å stå fram som et kundeorientert selskap og derfor har vi høy fokus på å tilby det som kundene etterspør i de ulike salgskanalene våre slik at vi kan oppfylle vår rolle som statens instrument for å tilby det norske folk et ansvarlig spilltilbud.
Vi forsikrer med dette at internett-tjenesten vil bli å finne på flere plattformer og for flere nettlesere, men dessverre kan vi ikke gi deg et eksakt svar på når dette vil bli en realitet.
Med vennlig hilsen
Kari
Kundeservice
Norsk Tipping AS
2325 Hamar
---------------------------------
God morgen!
Jeg har problemer med å bruke websidene Deres hjemme. Jeg bruker operativsystemet GNU/Linux og nettleseren Mozilla Firefox, pga at jeg ikke ønsker å bruke et monopolfremmende produkt som det Microsoft leverer, samt at jeg ønsker å ha litt sikkerhet på datamaskinen min, uten å være bekymret over at jeg kan få virus og den slags graps.
Jeg må si at jeg er skuffet over at Dere, som er en statlig bedrift, ikke gir støtte for å la hvilket som helst operativsystem og hvilken som helst nettleser bruke websidene Deres. Jeg synes faktisk dette grenser mot diskriminering.
Jeg ser at Dere skriver på websidene at Dere krever bruk av Microsoft Windows og Internet Explorer pga sikkerhetsmessige årsaker. Dette høres litt merkelig ut, med tanke på at U.S. Computer Emergency Readiness Team (CERT) i juni 2004 tok det uvanlige skritt å be pc-brukerne om å bruke en hvilken som helst annen nettleser enn Internet Explorer pga sikkerhetsmessige årsaker!
Jeg håper virkelig Dere tar tak i dette og får en ordning på det!
Hei!
Takk for at du kontaktet Norsk Tippings Kundeservice.
Norsk Tipping tilbyr markedets sikreste betalingsløsning. Dette har dessverre medført begrensninger i forhold til operativsystem og nettleser. Vi innser imidlertid at dette kan virke urettferdig for brukere som dermed utelukkes. Vi ønsker i fremtiden å tilby vår løsning til alle brukere, uansett plattform og nettleser. Vi kan dessverre ikke gi noe konkret tidspunkt for dette, men vi kan forsikre om at dette er en prioritert oppgave for oss.
Med vennlig hilsen
Nina
Kundeservice
Norsk Tipping AS
2325 Hamar
Når jeg igjen forleden skulle prøve meg som nettkunde hos dere fant jeg ut at dette fortsatt ikke lot seg gjøre med mitt valg av operativsystem.
Jeg er linux-bruker og synes det er beklagelig at dere ikke støtter en så utbrett plattform.
Jeg legger merke til at dette er noe som jobbes med, men vi er tydeligvis uenig om hva som defineres som en prioritet som dere skriver.
Jeg håper dere forstår at dette provoserer personer som meg. Stadig møter jeg veggen rundt slike tjenester og dette bare fordi jeg ønsker en bedre løsning som i tillegg er gratis.
Nå vet jeg at jeg slår litt flere aktører enn dere over en kamm, men jeg føler meg stadig presset til å måtte KJØPE et system for å bruke felles, folkelige tjenester når det ikke er nødvendig.
Jeg ser ikke argumentet i å lage en portal som utelukker enkeltgrupper. Det er ikke noe dyrere å lage en åpen løsning, enn en som dere har i dag og hvertfall ikke sikrere.
Håper på positiv tilbakemelding og et konkret vedtak om å endre dette snarest.
Returner til (Stengt) Linux-spesifikt
Registrerte brukere: Google [Bot]