Mailaksjon rettet mot norsk-tipping.no

Spørsmål som er spesielt rettet mot Linux

har du sendt mail

ja
23
37%
nei
39
63%
 
Antall stemmer : 62

Re: Mailaksjon rettet mot norsk-tipping.no

Innleggav MrKane » tir 28.03.2006 11:52

linux skrev:Hvis alle som er nett kunder f.eks. sender noe som dette inn på


Fint initiativ, nå har jeg sendt mail

cu / birger

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav linux » tir 28.03.2006 12:00

Kjempebra :-)
Det er bare å sende, selv om en ikke er kunde også.
Forklar i mailen at det at de utelukker en forbrukergruppe!

Erfaren
medlem i 217 måneder
 

Innleggav gnuen » tir 28.03.2006 16:03

Jeg har fortsatt ikke fått noe svar... :'(
medlem i 234 måneder
 

E-post-aksjon mot Norsk Tipping

Innleggav Sigmund » tir 28.03.2006 20:17

Eg har sendt E-post og motteke følgjande svar som
eg tolkar som eit løfte og at linux-brukarar skal
få tilgang i løpet av året.

Sigmund Lorentsen


Hei
 
Vi takker for henvendelsen angående manglende støtte for ulike plattformer og nettlesere når det gjelder vår internett-tjeneste for salg av spill.

Vi har ved ulike anledninger signalisert en forbedring på dette området. Dessverre har vi så langt ikke kunnet prioritere å få på plass disse forbedringene, men vi kan forsikre om at vi er enige i at dette er et arbeid som skal sluttføres. Norsk Tipping vedkjenner at det påhviler oss som en stor, seriøs og offentlig aktør, et visst ansvar for å tilby plattformuavhengige løsninger.

Til informasjon har vi så langt prioritert å gjøre internett-tjenesten for salg av spill mer robust og brukervennlig på eksisterende plattform. Det er også verdt å merke seg at over 90% av alle brukere i det norske markedet er dekket med det tilbudet vi har i dag. Antall henvendelser om bruk av andre nettlesere eller plattformer er også svært beskjedent. Alle våre spill er i tillegg tilgjengelig hos våre kommisjonærer som har en svært høy tetthet og gir således et godt tilbud til våre kunder.

Vårt ønske er å stå fram som et kundeorientert selskap og derfor har vi høy fokus på å tilby det kundene etterspør i de ulike salgskanalene våre. Vår målsetning er å på en god måte ivareta vår rolle som statens instrument for å tilby det norske folk et ansvarlig spilltilbud.

Vi stadfester med dette at internett-tjenesten vil bli å finne på flere plattformer og for flere nettlesere, Vi arbeider konkret med støtte for Windows/ Firefox 1.0 og nyere/ Windows Opera 7.54 og nyere/windows Netscape 7 og nyere, samt Linux /alle nettlesere. Vi kan dessverre ikke gi et eksakt svar på når dette arbeidet vil bli sluttført, men det ligger inne i våre planer for 2006.


Vennlig hilsen

Per Emil Granmorken

Salgssjef Direktekanalen
medlem i 234 måneder
 

Innleggav gnuen » tir 28.03.2006 20:39

Sigmund: Dette svaret likte jeg. Du skrev kanskje en litt mer diplomatisk e-post enn meg?

Jeg har ikke fått svar på min enda :-/ , men jeg slenger det ut når det kommer. Blir vel tidligst i morra, siden arbeidsstiden er over.
medlem i 234 måneder
 

Re: E-post-aksjon mot Norsk Tipping

Innleggav MrKane » tir 28.03.2006 21:49

Sigmund skrev:Vi stadfester med dette at internett-tjenesten vil bli å finne på flere plattformer og for flere nettlesere, Vi arbeider konkret med støtte for Windows/ Firefox 1.0 og nyere/ Windows Opera 7.54 og nyere/windows Netscape 7 og nyere, samt Linux /alle nettlesere. Vi kan dessverre ikke gi et eksakt svar på når dette arbeidet vil bli sluttført, men det ligger inne i våre planer for 2006.


Vennlig hilsen

Per Emil Granmorken

Salgssjef Direktekanalen


Det var et oppmuntrende svar, lamg bedre en mitt copy/paste svar :
-----------------------------
Hei!

Takk for at du kontaktet Norsk Tippings Kundeservice.

Norsk Tipping tilbyr markedets sikreste betalingsløsning. Dette har dessverre medført begrensninger i forhold til operativsystem og nettleser. Vi innser imidlertid at dette kan virke urettferdig for brukere som dermed utelukkes. Vi ønsker i fremtiden å tilby vår løsning til alle brukere, uansett plattform og nettleser. Vi kan dessverre ikke gi noe konkret tidspunkt for dette, men vi kan forsikre om at dette er en prioritert oppgave for oss.



Med vennlig hilsen
xxx

Kundeservice
Norsk Tipping AS
2325 Hamar
-----------------------

cu / birger....

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Roysen » fre 31.03.2006 18:59

Selv om jeg aldri kommer til å bruke tjenester fra dem så har jeg klaget min store nød til dem. ;)

Siden dere ikke støtter andre os og weblesere enn MS internett explorer kan jeg ikke bruke deres løsninger her.Hvis da dere ikke er villig til å kjøpe en Windows lisens for meg.
Begrunnelsen med at dere leverer markedes sikreste betalings løsning er bare for dårlig som unskyldning for å bare støtte MS internett explorer. Viser til alle nettbanker med støtte for Firefox, Mozilla, Opera med flere. Men løsningen er jo sikker for meg siden jeg ikke får brukt løsningen hos dere. Hva er vel mer sikker enn det?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav pil » fre 31.03.2006 20:07

linux skrev:det er jo å legge inn en kontrollfunksjon som sørger for at summen blir 100.
Det er ikke så vanskelig! Bruker du ubuntu eller?


Fy..her varru frekk ass :-) (:)

Nå bruker jeg Ubuntu men vet ikke om jeg klarer å sende no mail nå da..... :-)

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav linux » fre 31.03.2006 20:13

hihi :-)

Erfaren
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Roysen » fre 31.03.2006 20:50

Raskt svar fra Norsk Tipping i det minste. :bitchin:
Takk for at du kontaktet Norsk Tippings Kundeservice.

Vi jobber med en plattformuavhengig løsning, men kan dessverre ikke gi noe konkret tidspunkt for dette.

Med vennlig hilsen
Kine

Kundeservice
Norsk Tipping AS
2325 Hamar

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav admin » lør 01.04.2006 0:39

Tror de begynner å bli en smule lei de spørsmålene.. En haug med Mac-brukere på Mac1 som har sendt de samme sure mailene.

Dog ser det ut som Buypass arbeider med Linux-støtte, mens Mac-støtten ikke så langt er vurdert enda.

Jeg tror vi må holde en knapp på BankID som lenge har lovet OS og browser uavhengige identifikasjonsløsninger som vil fungere like bra på Windows som på Mac og Linux. Buypass gjengen virker ikke som de kommer seg noen vei, og hvem vil vel egentlig ha deres properitære MS-baserte løsninger?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav rstormo » man 01.05.2006 15:13

Idag prøvde jeg igjen med norsk tipping og ubuntu dapper, men neida...
Så jeg skrev en melding fra nettsiden.
--snip
netcustomer: yes
type_cardreader: usb
operating_system: macOSX
browser: other
internet_access: Broadband/LAN
message:
Operativ system Linux, hvor er det valget?
Nettleser firefox, hvor er valget?

Prøver igjen etter 2 år og forsatt ikke mulig og spille med operativsystemet linux. Hallo !!hvordan kan en stor/ene-aktør som dere la dette skje?

Det finnes faktisk idag flere OS en windows. Min feilmelding er E-03.

Kortleseren funker som den skal i OS'et, siste Sun java 1.5 installert men uten hell.


--snap



Svaret jeg fikk tilbake var:
Hei!

Takk for at du kontaktet Norsk Tippings Kundeservice.
Vi takker for din henvendelse angående manglende støtte for ulike plattformer og nettlesere når det gjelder vår internett-tjeneste for salg av spill.

Vi har ved ulike anledninger lovet en forbedring på dette området. Dessverre har vi så langt ikke kunnet prioritere å få på plass disse forbedringene, men vi kan forsikre om at vi er absolutt enig med deg i at dette må på plass. Selvfølgelig vedkjenner vi oss som en stor, seriøs og offentlig aktør, et ansvar for å tilby plattformuavhengige løsninger.

Til informasjon har vi så langt prioritert å gjøre internett-tjenesten for salg av spill mer robust og brukervennlig på eksisterende plattform. Dette har vi også formidlet til Forbrukerrådet i brevs form i november i fjor, som svar på en henvendelse av likelydende karakter.

Vårt ønske er å stå fram som et kundeorientert selskap og derfor har vi høy fokus på å tilby det som kundene etterspør i de ulike salgskanalene våre slik at vi kan oppfylle vår rolle som statens instrument for å tilby det norske folk et ansvarlig spilltilbud.

Vi forsikrer med dette at internett-tjenesten vil bli å finne på flere plattformer og for flere nettlesere, men dessverre kan vi ikke gi deg et eksakt svar på når dette vil bli en realitet.


Med vennlig hilsen
Kari

Kundeservice
Norsk Tipping AS
2325 Hamar
---------------------------------

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav goxboxlive » ons 07.06.2006 8:43

Jeg var ikke klar over denne tråden her.

Jeg sendte den ett spørmål om jeg hadde mulighet til å benytte meg av deres tjeneste med Linux, og jeg må si jeg reagerte litt på deler av svaret jeg fikk. Her er ett udrag ( som fler har fått her ) :

Norsk Tipping tilbyr markedets sikreste betalingsløsning. Dette har dessverre medført begrensninger i forhold til operativsystem (Windows) og nettleser (Internet explorer).

Dette tilsier jo hvilken kompentanse dem (evt deres konsulenter) sitter med.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav nc » ons 07.06.2006 9:27

Jeg sendte denne eposten til kundeservice@norsk-tipping.no
God morgen!

Jeg har problemer med å bruke websidene Deres hjemme. Jeg bruker operativsystemet GNU/Linux og nettleseren Mozilla Firefox, pga at jeg ikke ønsker å bruke et monopolfremmende produkt som det Microsoft leverer, samt at jeg ønsker å ha litt sikkerhet på datamaskinen min, uten å være bekymret over at jeg kan få virus og den slags graps.

Jeg må si at jeg er skuffet over at Dere, som er en statlig bedrift, ikke gir støtte for å la hvilket som helst operativsystem og hvilken som helst nettleser bruke websidene Deres. Jeg synes faktisk dette grenser mot diskriminering.

Jeg ser at Dere skriver på websidene at Dere krever bruk av Microsoft Windows og Internet Explorer pga sikkerhetsmessige årsaker. Dette høres litt merkelig ut, med tanke på at U.S. Computer Emergency Readiness Team (CERT) i juni 2004 tok det uvanlige skritt å be pc-brukerne om å bruke en hvilken som helst annen nettleser enn Internet Explorer pga sikkerhetsmessige årsaker!


Jeg håper virkelig Dere tar tak i dette og får en ordning på det!


Jeg fikk etter 5 minutter dette svaret:
Hei!

Takk for at du kontaktet Norsk Tippings Kundeservice.

Norsk Tipping tilbyr markedets sikreste betalingsløsning. Dette har dessverre medført begrensninger i forhold til operativsystem og nettleser. Vi innser imidlertid at dette kan virke urettferdig for brukere som dermed utelukkes. Vi ønsker i fremtiden å tilby vår løsning til alle brukere, uansett plattform og nettleser. Vi kan dessverre ikke gi noe konkret tidspunkt for dette, men vi kan forsikre om at dette er en prioritert oppgave for oss.

Med vennlig hilsen
Nina

Kundeservice
Norsk Tipping AS
2325 Hamar

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav boo10 » ons 07.06.2006 16:41

Følte meg litt presset til å hjelpe med en mail jeg og..
Når jeg igjen forleden skulle prøve meg som nettkunde hos dere fant jeg ut at dette fortsatt ikke lot seg gjøre med mitt valg av operativsystem.

Jeg er linux-bruker og synes det er beklagelig at dere ikke støtter en så utbrett plattform.

Jeg legger merke til at dette er noe som jobbes med, men vi er tydeligvis uenig om hva som defineres som en prioritet som dere skriver.

Jeg håper dere forstår at dette provoserer personer som meg. Stadig møter jeg veggen rundt slike tjenester og dette bare fordi jeg ønsker en bedre løsning som i tillegg er gratis.

Nå vet jeg at jeg slår litt flere aktører enn dere over en kamm, men jeg føler meg stadig presset til å måtte KJØPE et system for å bruke felles, folkelige tjenester når det ikke er nødvendig.

Jeg ser ikke argumentet i å lage en portal som utelukker enkeltgrupper. Det er ikke noe dyrere å lage en åpen løsning, enn en som dere har i dag og hvertfall ikke sikrere.

Håper på positiv tilbakemelding og et konkret vedtak om å endre dette snarest.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til (Stengt) Linux-spesifikt



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron