Brenne SuSe eller Mandrake på dvd...

Forumet hvor ingen spørsmål er dumme, eller hvis du har et Linux- og BSD-relatert spørsmål som ikke passer i kategoriene nedenfor.

Innleggav lioall10 » fre 24.09.2004 17:12

har ikke Suse og Mandrake også for den saktskyld en fil som heter /etc/rc.d/rc.inet1.conf? hvis ja, nå har jeg ikke sjekka akkurat det da jeg ikke har brukt Mandrake på leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge. men uannsett, hvis den har det så kan man jo konfiguere nettverket som man vil. denne filen finnes i Slackware å da kan du ha flere nettverkskort mener jeg å huske. er ganske enkelt å endre fila også.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Zarge » ons 29.09.2004 9:59

No skal jeg heller legge inn Mandrake 10.1 :D

Men jeg fikk selvfølgelig problemer (trur det ikke er meningen at jeg skal få til linux i det hele tatt) Tingen var at jeg lastet ned Mandrake 10.1 Community 3cd'er. Siden Mandrake 10.0 klikket rett etter jeg godtok licensen så gadd jeg ikke å brenne alle 3cd'ene med en gang. Tenkte bare jeg skulle sjekke om installasjonen virket. Det gjorde den, men jeg tok bare å trykket inn restart på en av dem første pungtene i installasjonen. (da mener jeg ikke lenge etter jeg godtok instalasjonen. Hadde ikke en gang valgt hvordan jeg ville partisjonere harddisken.
Så hørte jeg med en kompis om jeg virkelig trengte dem 2 siste cd'ene (cd2 og 3) siden der nesten bare var rpm filmer (vis jeg husker rett) Trengte ikke dem, kan installere dem seinere, så lenge jeg ikke begynte å velge masse programmer inne i installasjonen!

Yes, da skulle jeg installere. Men fant faen ikke harddiskene mine, jeg har en på 120GB (som jeg tenkte å ha Mandrake på) og en 200GB med Windows XP! Den fant ingen av dem. Så jeg kom meg ikke videre! Hva skal jeg gjøre no? Formatere 120GB'en, har bare SuSe 9.1 på den,som jeg ikke skal ha. :?:

En ting til er vis jeg f.eks tar ut den ene harddisken er at jeg ikke får startet noe, kommer ikke inn i Windows eller SuSe. Noe forslag til det? Ha begge systemene på en harddisk? :?:

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Forrige

Returner til Hjelp! / Hvilken distribusjon? / Usortert



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]