Modem/ADSL ?

Alt som er relatert til nettverk og tjenester for nettverk, inklusive konfigurasjon av trådløse nettverk.

Modem/ADSL ?

Innleggav Martindm » fre 18.03.2011 16:51

Hei :)
Jeg har et nett som fryser minst 1 gang om dagen.
Nå skal jeg snart bestille ny router, men trenger jeg nytt modem?

Her er et bilde av mitt gamle nettverksoppsett...
Bilde

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Modem/ADSL ?

Innleggav ak » fre 18.03.2011 22:14

Har du koblet til noe nytt utstyr i det siste?

Jeg har et aksesspunkt som ligner, og det hang seg daglig i den tid vi hadde iptelefon fra Telio, selv om telefonen ikke en gang gikk over wifi.

Sjekk ihvertfall etter firmware oppgradering til begge deler, evt. sjekk om det er hele nettet eller bare wifi som slutter å fungere, ved å teste med kabel.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Modem/ADSL ?

Innleggav Martindm » lør 19.03.2011 11:38

jeg trur det er ca. 2 år siden jeg koblet til noe nytt.
Men hvordan kan jeg oppgradere firmware på modem/ADSL?
Og trenger jeg modem/ADSL i det hele?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Modem/ADSL ?

Innleggav ak » lør 19.03.2011 12:43

For å oppdatere ADSL-modemet går du som regel på nettsidene til internettleverandøren din. Oppdatering for aksesspunktet finner du på nettsidene til 3Com.

Men gjør først følgende:
Når det henger, se om du kan kontakte andre PCer på det interne nettverket. (Hvis ikke er det mest sannsynlig et problem med 3Comen.)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Modem/ADSL ?

Innleggav Martindm » lør 19.03.2011 19:06

ak skrev:For å oppdatere ADSL-modemet går du som regel på nettsidene til internettleverandøren din. Oppdatering for aksesspunktet finner du på nettsidene til 3Com.

Men gjør først følgende:
Når det henger, se om du kan kontakte andre PCer på det interne nettverket. (Hvis ikke er det mest sannsynlig et problem med 3Comen.)


Jeg fant modemet på 3com (Officeconnect Wireless 11g) men jeg fant ikke ut hvordan jeg fikk lastet ned programvare oppdatering til den, vil du hjelpe meg? :rolls eyes:
skype: noric_1

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 


Returner til Nettverk / Sikkerhet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]