problem med flash

Lurer du på om maskinvaren din er støttet, eller lurer du på hva du bør kjøpe?

problem med flash

Innleggav linman » tir 08.03.2011 19:42

Jeg har et merkelig problem, hvis jeg prøver å se en youtube video, henger den igjen i skrivebord`s bakgrunn, terminal og alt som ikke er hvitt.. men om jeg derimot går på metacafe å ser en video så har jeg ikke det problemet.. samme om jeg går på metacafe å ser en video og deretter går til youtube fungerer det helt fint.. noen som har hvert borte i noe av det samme? Jeg kjører forøverig Arch og kde/xfce
medlem i 167 måneder
 

Re: problem med flash

Innleggav Tertitten » tir 08.03.2011 21:27

Mer informasjon som f.eks arkitektur, compiz på/av/ikke installert, versjon av flash, nettleser, osv osv, hadde vært en god ide.

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: problem med flash

Innleggav linman » ons 09.03.2011 9:50

Det gjelder alle nettlesere.. 32 bit arkitektur, compiz er ikke innstallert og det er flash verson 10.2
medlem i 167 måneder
 

Re: problem med flash

Innleggav Tertitten » ons 09.03.2011 11:35

Merkelig problem, virker på meg som at det kan være video-driver, siden det henger igjen på skrivebord, terminal også videre. Desktopen "repainter" ikke..

Bruker du en av opensource driverne for video ?
f.eks radeonhd, nv, nouveau, etc?

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: problem med flash

Innleggav chfr » ons 09.03.2011 12:49

Usikker på om det er det samme problemet, men Adobe introduserte (visst nok) en ny bug i Flash 10.2 for linux, som gjør at merkelige problemer kan oppstå om du har hardware accelerataion påslått.

Slå det av ved å høyreklikke på flashrammen, velg 'Settings' og fjern haken på 'Enable Hardware Acceleration', trykk 'Close' og håp på det beste.
medlem i 179 måneder
 

Re: problem med flash

Innleggav linman » ons 09.03.2011 20:09

Da er problemet løst, skrudde av Hardware Acceleration å det fungerte utmerket :) Takker for hjelpen.
medlem i 167 måneder
 


Returner til Maskinvare / Drivere / Xorg



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]