Problemer med Unity og Classic Ubuntu 11.04

Lurer du på om maskinvaren din er støttet, eller lurer du på hva du bør kjøpe?

Problemer med Unity og Classic Ubuntu 11.04

Innleggav runegang » man 02.05.2011 21:42

Hei! Jeg har nettopp installert Ubuntu 11.04 på en HP Compaq 6715b. Installasjonen gikk smertefritt og det meste ser ut til å fungere som det skal. Det er bare en ting som er problematisk. Når jeg starter maskinen og skal logge inn går den inn på "ubuntu classic" automatisk selv om valget står på Ubuntu. For at den skal skifte til Unity må jeg logge ut for så å logge inn igjen. Er det noen som har en idè om hva som kan feile?

Tusen takk.
medlem i 218 måneder
 

Re: Problemer med Unity og Classic Ubuntu 11.04

Innleggav ak » man 02.05.2011 22:13

Hei,

jeg har ikke Ubuntu 11.04 foran meg, og jeg har ikke gjort akkurat dette, så det er kanskje litt tullete å svare. Likevel, her finner du kanskje noen hint om hvor du skal lete:

https://help.ubuntu.com/community/AutoLogin

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Problemer med Unity og Classic Ubuntu 11.04

Innleggav runegang » man 02.05.2011 22:46

Ah, jeg beklager. Jeg formulerte meg visst litt dårlig.

La meg omformulere forklaringen litt.

Jeg starter datamaskinen og kommer etter en liten stund til innloggingsskjermen. Her logger jeg inn ved å trykke på brukernavn og skriver inn passordet. Dermed blir jeg logget inn til Ubuntu Classic selv om det står at den skal logge inn til "Ubuntu" som da igjen er Unity.
Dersom jeg nå logger ut rett etter at jeg har logget på, for så å logge inn igjen, blir jeg logget inn til Unity. Jeg forstår ikke hvorfor dette skjer.
medlem i 218 måneder
 

Re: Problemer med Unity og Classic Ubuntu 11.04

Innleggav ak » man 02.05.2011 22:57

Er dette en oppgradert installasjon ? Ofte skjer sånt når standardverdien endrer mening.

Klarte ikke å finne eksempler på dette med en gang, det er mange som vil gå andre veien og ha classic tilbake, men hvis du bekrefter kan vi sikkert finne frem til et tips.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Problemer med Unity og Classic Ubuntu 11.04

Innleggav runegang » man 02.05.2011 23:04

Det er snakk om en fersk installasjon av Ubuntu. Hele harddisken er formatert. Vurderer å prøve å formatere på nytt for å sjekke om det er "tilfeldig", men håper på at det er noen som kan ha en idè først.


edit. Jeg har nå forsøkt å formatere, men samme feilen oppstår fremdeles. :-S
medlem i 218 måneder
 


Returner til Maskinvare / Drivere / Xorg



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]