VirtualBox spørsmål

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

VirtualBox spørsmål

Innleggav sw » fre 10.07.2009 12:41

Finnes det en minimalistisk linux-distro (for kjapp oppstart) som har VirtualBox? Tanken var å bruke denne som en vert/host for å ha muligheten til å starte opp og administrere x antall andre OS som et alternativ til GRUB med mange partisjoner.

Må host OS ha minst 50% av minne? Får en advarsel om dette i VirtualBox 3.0.0 under Vista hvis jeg prøver å tilegne mer enn halvparten av minne til en virtuell maskin. Kan man da sette opp linux-distroen med lite minne og prioritere maksimalt minne til den virtuelle maskinen?

På en ny maskin lønner det seg å ha en 64-host OS og VirtualBox og kjøre både 32 og 64-bits OS under disse? Ytelsesmessig er det noe man bør passe på ved valg av 32 eller 64 bit? Det mest ressurskrevende maskinen kommer til å bli brukt til er avspilling av HD-filmer.
medlem i 209 måneder
 

Re: VirtualBox spørsmål

Innleggav omaha » fre 10.07.2009 13:11

Jeg tror det enkleste kan være å benytte Xubuntu som vert. Så kan du trimme den mht til tjenester osv du ikke har behov for. Hvor mye verten krever vil variere med vertsOS/Distro, men verten krever vel ikke så veldig mye mer enn til vanlig..

Jeg hadde nok ikke kjørt med Vista som vert om jeg kunne ha unngått det.
medlem i 205 måneder
 

Re: VirtualBox spørsmål

Innleggav unbob » fre 10.07.2009 19:19

sw skrev:Må host OS ha minst 50% av minne?
Det nok ikke det men det er nok en grunn til advarselen...

Skal du kjøre 64bits gjest på en 32bits vert så må du ha maskinvare som støtter det (må sikkert slå på i BIOS om du har)
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_VT#A ... bit_guests

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]