(Ustabil) Evolution 2.26.1

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

(Ustabil) Evolution 2.26.1

Innleggav NewBee-Petter » ons 29.07.2009 20:13

Hei, jeg bruker Ubuntu 9.04, og ganske ofte så henger evolution. Spesiellt gjelder dette etter en tid i bakgrunnen (jeg er på jobb, ser en film, eller på annen måte ikke har evolution i fokus)
Er det noe andre som opplever slikt? Tenker på å prøve en oppgradere til 2.26.3, men vet ikke om det kan skape andre problemer.

Starter jeg evolutin i terminal ser jeg denne meldingen:
** (evolution:19065): DEBUG: mailto URL command: evolution %s
** (evolution:19065): DEBUG: mailto URL program: evolution
** (evolution:19065): DEBUG: EI: SHELL STARTUP

(evolution:19065): camel-CRITICAL **: camel_object_is: assertion `o != NULL' failed

(evolution:19065): evolution-mail-CRITICAL **: mail_tools_folder_to_url: assertion `CAMEL_IS_FOLDER (folder)' failed

Hva kan det være tro?

Mvh
Petter

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: (Ustabil) Evolution 2.26.1

Innleggav hugin_is_me » fre 07.08.2009 17:24

Jeg har sjekket litt på nettet og det ser ut som dette er en bug. Ikke noe du kan gjøre med det. Det virker som om Evolution ofte blir karakterisert som litt ustabil, samt at målgruppen egentlig er de som bruker Exchange/Evolution server (firmakunder).

Grunnen til at du får litt lite respons på forumet er sikkert at få bruker Evolution, selv om den er standard i Ubuntu/Gnome (som jo har mange brukere).

Hvis du ikke er fast bestemt på å bruke Evolution bør du heller vurdere å gå over til Thunderbird, som jeg tror de aller fleste bruker.
medlem i 205 måneder
 

Re: (Ustabil) Evolution 2.26.1

Innleggav NewBee-Petter » søn 09.08.2009 2:35

Ok, håper de fikser bug'en, for Evolution er egentlig veldig bra. Men jeg skal ta en titt på Thunderbird.

(edit)
Nå har jeg sett litt på Thunderbird, og det er en ting jeg ikke finner ut av. Hvis man mottar en mail med bilder større enn skjermstørrelsen, blir ikke bildene vist med "beste tilpasset størrelse", bildet går utover skjermen og man må scrolle i bildet. Finnes det en måte og løse det på?

Mvh
Petter

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]