Programvare for aksjehandel i sanntid

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Programvare for aksjehandel i sanntid

Innleggav metacrawler » tir 11.08.2009 11:55

Hei,

er det noen som har erfaring eller tips til programvare for aksjehandel i sanntid?
Programvare for linux, selvfølgelig... :wub:

Programvaren jeg har kommet over til nå har "det kjente windows grensesnittet", men jeg ser ikke hva som er positivt med det. Ikke har jeg windows-maskin heller, og jeg håper jeg slipper å kjøpe en.


På forhånd takk for alt av tips!

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Programvare for aksjehandel i sanntid

Innleggav moma » tir 11.08.2009 20:58

Hei,

Jeg benytter selv Netfonds PrimeTrader. Den gir deg sanntidskurser i Oslo-børs for min. 20kr/mnd (uten ordredybde eller nyheter). Du må også ha konto i Netfonds.no. Vennligst se denne guiden: http://www.futuredesktop.org/primetrader_on_linux.html

PrimeTrader er nokså greit å få til i Linux. Programmet er basert på Motif-biblioteket og den guiden viser hvordan man installerer det i Ubuntu. Jeg vil nesten anbefale 32bit Ubuntu og 32bit PrimeTrader fordi den 64bits versjonen har noen små problemer med snarveitaster. Jeg må benytte Actions menyvalget i hovedbildet fordi CNTR + K og I (osv) snarveitaster virker ikke. Sannsynligvis en liten mismatch mellom 64bit Motif og Ubuntus Xorg (antar man).

Ellers er jeg veldig fornøyd med PrimeTrader og Netfonds.
Uannsett, vær meget forsiktig med aksjer.... selvom ting begynner å peke oppover nå ;-)
REC... er min yndling men jeg ligger meget lavt i terrenget for tida. Er blitt langsiktig. Ingen day-trading, heller ikke behov for sanntid. Sover bedre om natta.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Programvare for aksjehandel i sanntid

Innleggav metacrawler » tir 11.08.2009 21:48

REC var utrolig spennende å følge med på i dag! Opp 10% på minutter(?). Jeg trodde jo den skulle falle mer først, og la inn bud som var for lavt.... :-(

Til topic.
Takk for tips! Jeg har kontoen i Nordnet og vil prøve litt til å finne et program jeg kan bruke her, men det er jo ikke noe i veien for å bytte til Netfonds. Den tekniske analysen av kursene er kraftigere der, og det er Netfonds kurser jeg har studert til nå. Problemet er at de ikke oppdateres fort nok for meg som ikke er kunde der.

Skal prøve å innstallere PrimeTrader. Se om jeg får gratisversjonen til å funke på Debian først. Liker bedre å jobbe på Debian kontra Kubuntu. Smak og behag, men jeg hører fra meg.

Redigert:
Nå undersøkte jeg mer på Nordnet sine sider, og de har visst noen verktøy de også.
https://www.nordnet.no/mux/web/nordnet/ ... rsikt.html

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Programvare for aksjehandel i sanntid

Innleggav moma » ons 12.08.2009 8:15

Re-hei,

PrimeTrader vil nok fungere på Debian også. Jeg har tidligere installert det på Ubuntu, Fedora og OpenSuse.

Viktig: Jeg måtte endre den guiden fordi PrimeTrader krever nå libmotif3 pakken (som igjen installerer "libXm.so.3" biblioteket). Tidligere kunne man bruke den tilsvarende open-source pakken lesstif2 (men den tilbyr kun libXm.so.2 og er dermed for gammel).
Altså guiden er nå oppdatert.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Programvare for aksjehandel i sanntid

Innleggav metacrawler » fre 21.08.2009 9:29

Oppdatering.

Jeg forsøkte å legge inn PrimeTrader, men fikk noe problemer med libmotif3. Dette var samme dag du (forrige post/12. aug) nevnte det så jeg har glemt/fortrengt hva problemet var, og bare fortsatt å bruke webversjonen.

Jeg har ikke tenkt å gi opp, men prosjektet må settes på pause.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]