Synkronisere med Thunderbird/Lightning kalender

Synkronisere med Thunderbird/Lightning kalender

Innleggav JanErikHiim » tir 11.11.2008 15:22

Hei.
Noen som har et tips hvordan jeg kan synkronisere kalenderen i Thunderbird/Lightning med en mobil enhet. En nokia e71?

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Synkronisere med Thunderbird/Lightning kalender

Innleggav ak » tir 11.11.2008 23:33

Det står at den støtter iCal, så jeg vil anta du må sette opp en WebDAV server ?

WebDAV er fildeling via webserver, det finnes en modul for Apache med det. Med navnet på distribusjonen du bruker i hånd (?) er det helt sikkert mulig å finne en howto, det er ikke spesielt komplisert.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Synkronisere med Thunderbird/Lightning kalender

Innleggav Alex4 » fre 03.04.2009 14:32

Fikk tak i en HTC s710 her om dagen og har knota skikkelig med å få den til å synke med Kubuntu 8.1
Har til slutt fått Synce til å fungere etter å ha deaktivert brannmuren. Brukte firestarter til det.
Så skulle jeg Synke telefonen med lightning, da jeg fant ut at opensync (via opensync-plugin-sunbird eller no) ikke støtter kde4, og der stoppet det for min del....... kommer til å prøve mer senere... men.... Jeg har likevel funnet en løsning som funker helt ok....
Siden jeg bruker Gmail og gmail calendar kunne jeg synke disse mot thunderbird og lightning med å bruke ad-in'en: Provider for google calendar. Fikk også synket kontaktene med ad-in'en: Google contacts. Deretter så fant jeg ut at jeg også kunne synke telefonen opp mot google. Ved å gå inn på activesync i telefonen og legge til m.google.com som server (google bruker microsoft exchange) og deretter legge inn brukernavn og passord (helebrukernavnet med @gmail.com til slutt).

Når jeg nå skal synke tlf er det bare å bruke activesync på tlf og alt funker smooth.
Bruker wifi på tlf for å ikke få gprs regning.......
medlem i 180 måneder
 


Returner til Ubuntu



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron