Wine og .exe

Wine og .exe

Innleggav Sulle » ons 03.03.2010 14:06

Vet at dere "haters" ikke liker dette :P men jeg må bare spørre uansett.

Viss jeg vil ha muligheten til å starte .exe filer igjennom wine ved å dobbelt klikke på filen. Slik at det blir som i "windows".

Hva skal jeg gjøre for å lage til dette?.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Wine og .exe

Innleggav oster » ons 03.03.2010 15:03

Eg har Mandriva 2010, Wine 1.1.39 (henta frå vanleg pakkebrønn) og brukar eit noteskriveprogram som heiter Finale 2008. Det lagar filer med suffikset .MUS.

Eg kan bla meg fram til fila Finale.exe og klikke på den, og programmet startar. Men det treng eg ikkje, eg fekk start-ikon på skrivebordet då eg installerte. Men dessutan kan eg klikka på fila_mi.MUS, og programmet og fila sprett opp :-) Slik har det ikkje vore før. Kanskje Wine er blitt flinkare i nyare versjonar?

PS: Alt er ikkje berre jubel, eg har litt fikling att før eg får midilyd til å fungere stabilt ..
medlem i 221 måneder
 

Re: Wine og .exe

Innleggav unbob » ons 03.03.2010 16:14

Velg at exe filer skal åpnest med Wine. (høyreklikk exe fila -> Egenskaper -> Åpne med tab'en)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Wine og .exe

Innleggav singer » tor 27.05.2010 13:30

Jeg bruker ubunto 10.04 har instalert div wine fra synaptic men får fortsatt ike åpnet et windows basert biblotek.det gikk greit i ubuntu 9.04.
Ikonet på bibloteket vises men får ikke åpnet det- har lastet siste versjon av wine.
?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Wine og .exe

Innleggav JWL » tor 27.05.2010 14:28

Du må åpne terminal og skrive winecfg
Så skal det gå ann og dobbel klikke
medlem i 195 måneder
 

Re: Wine og .exe

Innleggav singer » tor 27.05.2010 14:40

har prøvd men fungerte ikke.

Jeg får installert programet men når jeg dobbelt klikker så skjer det lite.
Bibloteket er i mange språk mulig jeg må gjøre innstillinger i ubuntu(har Norsk versjon av 10.04) logoen i programet er også på norsk.
Kan muligens være at jeg må spesifisere når jeg laster ned programet med noen justeringer men komandoen var på Norsk når jeg ble spurt om neste, godta osv.
?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til Ubuntu



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]