[LØST] Trådløst nettverk krever passord hver gang [U 10.10]

[LØST] Trådløst nettverk krever passord hver gang [U 10.10]

Innleggav sudo make sandwich » tor 13.01.2011 21:40

Hei!
Jeg har akkurat installert Ubuntu 10.10 (Desktop) på gamlingenes laptop, og alt ser ut til å fungere som det skal, bortsett fra en ting som plager meg: Hver gang maskinen startes må man skrive inn passordet (eller nøkkelen) for å kople til det trådløse nettverket. Nå har jeg ikke testet utenfor hybelen min, om det er routeren min som er problemet (noe jeg tviler på siden jeg aldri har hatt dette, eller lignende problemer med andre PCer og andre OSer). Hadde vært greit å fått fikset dette, før jeg gir tilbake laptopen i helga. Noen som har forslag? Ser ut som at nøkkelen ikke blir lagret på nøkkelringen mellom reboots, siden den er helt tom.

Bilde av vinduet som åpnes hver gang jeg starter maskinen:
Bilde
Sist endret av sudo make sandwich den fre 14.01.2011 8:31, endret 1 gang
medlem i 161 måneder
 

Re: Trådløst nettverk krever passord hver gang [Ubuntu 10.10]

Innleggav 4x4 » tor 13.01.2011 23:32

Høyreklikk på trådløs signal ikonet, rediger, trådløs, rediger, automatisk tilkopling, bruk

finish
medlem i 234 måneder
 

Re: Trådløst nettverk krever passord hver gang [Ubuntu 10.10]

Innleggav Tertitten » tor 13.01.2011 23:36

Tror ikke det er det som er problemet her kanskje ?
Noen ganger om man aktiverer autologin i ubuntu og om gnome keyring ikke i utgangspunktet var satt opp med passord (du lot det stå blankt første gang kanskje?) kan dette problemet oppstå, jeg husker ikke helt løsningen dessverre.
Mulig løsningen var å ha samme pw på keyring og login pw, eller forskjellig. . som sagt husker ikke.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Trådløst nettverk krever passord hver gang [Ubuntu 10.10]

Innleggav sudo make sandwich » fre 14.01.2011 8:29

Takk for svar, begge to. :)
Problemet var ikke at tilkoplingen ikke var automatisk, men at den krevde passord for å åpne nøkkelringen, som Tertitten sa. Fant denne løsningen: http://maketecheasier.com/auto-unlock-keyring-manager-in-ubuntu-intrepid/2009/03/14, og da ble det greit :) (Måtte fjerne passordet til nøkkelringen)
medlem i 161 måneder
 


Returner til Ubuntu



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron